Kör-bio-countryfestival

Rapport från igår först..

Körövningen var lika rolig som sist, vi övade på samma sånger. Vilken skillnad det blir när det får lägga sig lite och så ger man lite extra nästa gång!
Vi blev fotade inför julkonserten. Men kameran blixtrade typ hela tiden så det ska bli roligt att få se alla bilder sen

Jag smet lite tidigare eftersom jag skulle gå på bio....såg precis innan jag skulle gå att jag fått sms från Challe som låg hemma och inte mådde bra stackarn. Orkade inte komma till bion....så...
Snabbt som attan grabbade jag ta i Gramisse och sa att NU ska vi på bio
Vi hade precis innan i pausen pratat om filmen och då sa hon atthon tänkte se just den filmen när den kommer ut(detta var förhandsvisning)
Hon yrslade omkring där ett tag och letade efter hennes papper, vattenflaska, väska, jacka...Och så var vi på väg.
Hann tom köpa lite snacks hihihi

Filmen "Patrik 1,5" var jättebra TYCKER JAG
Trodde nog att den skulle vara roligare än den var, blev lite förvånad över lite av handlingen.
Men det gjorde inte att jag tyckte sämre om den , nej då
En kärlekshistoria helt enkelt , och såna gillar jag
Speglar hur ett homoförhållande kan vara i vardagen....dvs precis likadant som ett hetro!!
Filmen innehöll både romantik, kärlek....lite sorgsen mellan varven och många skratt

Man hörde lite kommentarer omkring sig när sexscener kom på bioduken, men va fasen GÅ INTE OCH SE FILMEN om man har homofobi. Det står ju i recensioner vad den handlar om!

Sen skjutsade jag hem Gramisse och det blev som vanligt lite fnitter på vägen
Hon som säger att hon varit såååå sur och tråkig på sista tiden ...tror hon tinade upp lite igår hahahaha
"Ja det här var ju inte vad jag väntat mig i kväll, men det blev bra" Så sa hon innna hon klev ur bilen
Vilken tur!! Jag tyckte också det var en bra kväll


Så till countryfestivalen
1 november på Konsert&Kongress
Alltså - det finns ett STORT dansgolv för linedance, DJ Challe lotsar oss fram mellan danserna och när han har paus så spelar Stay Close
Från kl 18.00-24.00(01.00 ev) non stop linedance alltså!!!! Va sägs om det?!
Dessutom kan man ju smita ifrån för att lyssna på Calasia, Kicka Danielsson, Hub caps mm

Man kan också äta lite gott om man vill och det finns barer på plats så risken för vätskebrist är minimal

Biljetterna kostar 375:-
Men man kan få grupprabatt som gör att priset sjunker med 100:-!!!
Så JAG och Mariann(013lostinline) samlar in namn och penger från dom som är intresserade för att ha koll på hur många vi blir.
Hoppas vi kan få ihop till rabatten!
Jag kan ta emot anmälningar via mail, eller meddelande här.
På Globen(vår träningslokal) finns en lista där man kan skriva upp sig själv om man är där nångång
OBS! Man behöver inte vara linedancare för att gå på festivalen, eller för att köpa biljett!


Nu till idag då....ska snart skjutsa iväg sonen till skolan, sen ska jag till doktorn och visa upp mitt onda ben.
Efter det ska jag fixa lunch till mannen som kommer hem en stund.
Handling med mamma står sen på schemat.

Till middag ska jag äta brunabönor jag fick av mamma häromdan(vi bytte, hon fick potatis/kasslerlåda av mig) Resten av familjen får fläskkarré och pommes
Sen bär det av till träningslokalen en sväng för att kramas lite med vännerna där
Och kanske dansa lite då....hihi
Får se hur länge benet håller....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0