Söndag igen...

Jösses vad veckorna springer iväg....tycker inte det var länge sen det var söndag
Det blåser halv annan jä-el här....me don´t like
Solen skiner , me like ,men vad gör det när jag känner mig frusen och helst skulle vilja ligga på soffan under en filt och läsa hela dan?!

Kicka åkte (äntligen) till en kompis igår. Hade en jätterolig kväll med massor av spel Det behövde hon gumman. Men hon ville inte sova över, och jag vägrar låta henne gå ensam hem från bussen.
Så hon tog sista bussen och ringde mig....hämtade henne 01.45 ....då hade jag redan sovit en stund kan jag säga
Fast jag var så trött var det svårt att somna om sen....

Ingen som kunde åka till pappa den här helgen , så det måste jag göra idag
Sen måste jag till apoteket och köpa nässpraj och panodil till stora sonen. Helt plötsligt igår kväll när han och jag satt och tittade på tv, fick han frossa. Började snörvla och fick ont i halsen. På stört bara!
Skjutsade hem honom vid nio för han ville hem och sova.
I samma veva ringde Peter och ville bli hämtad. DÅ FICK HAN ÅKA HEM!!!
Efter lungröntgen och mera provtagning så blev det hemgång igen.....med nya recept, som jag också ska hämta ut idag.
Snacka om att bli utfattig på all medicin, läkarbesök samt dygnskostnaden på sjukan.

Som det ser ut nu så får jag och Kicka avboka Skövde!!!! Inget snack om saken. Både för ekonomin samt oron att lämna Peter ensam hemma.

Countryfestivalen ligger också risigt till.....det är ju nära hem om nåt skulle hända, men det kostar!!
Men det är ju en värdslig sak i detta sammanhang.

Nu sitter jag här och funderar på om jag ska laga den mat till middag som jag tänkte att vi skulle fira med...i fredags, sen i lördags.....men Peter är inte så sugen på mat, har lite ont i magen av all medicin också...
Kanske bättre att äta "snällmat" några dar...

HAde tänkt göra fläskfilégryta med rosépepparsås, klyftpotatis och kantarellfylld squash, tomat/lök/fetaostsallad

Jaja....vi får väl se framåt eftermiddagen....

Måste iväg och hjälpa sonen först, förutom medicin behöver han ha lite dryck, lite micromat och food till kissemjau
Sonens bodyguard
Han är för söt....han följer Adde vart han än går. När han ska gå till affären och handlar, då väntar han utanför tills dom ska gå hemigen. Eller när han går ut till parkeringen för att jag ska hämta honom, då sitter kissen brevid och väntar....han hälsar lite och så vänder han hemåt när vi åker iväg.
Han är sååå go den lille snutten

Idag skulle jag kunna sitta här och bara svamla känner jag hahahaha märks det?!?!
Skulle nog behöva lite "normala" samtal med folk...
Igår pratade jag iofs väääldigt mycket med en gammal dam som låg på samma sal som Peter(jo här är det nya givar, här blandas män och kvinnor numera )
Hon var urgullig....hjälpte henne lite och lyssnade lite...eller mycket

Hon påminde väldigt mycket till sitt sätt om en dam som jag kände en gång, som är borta nu.
Som bakade väldigt goda bullar, hade jättegoda plommon och päron i sin trädgård som vi fick plocka, som var himla trevlig att prata med....hon var en sån människa som man kommer minnas i hela sitt liv.

Och just i dessa dagar har jag bundits ännu starkare till en del människor. Som jag vet redan nu kommer finnas med mig så länge mitt hjärta slår....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0