Söndag

Skäms nästan för att säga det, men jag sov länge idag också
Gick inte upp förrän 10.15
Började med att fixa sånt som inte fixar sig sjävt när jag inte är hemma....som igår när jag var på kördagen från morron till kväll, sen hade jag ingen ork kvar
Alltså plocka ur diskmaskinen....fylla på den igen
Sen städade jag en av toaletterna, torkade köksgolvet och plockade undan lite i vardagsrummet

Efter det så hade jag ett långt samtal med mamma
Jag behöver inte åka till pappa idag som jag tänkt för att en av hans bröder ska hälsa på
Då fick jag idéen att innan jag ger mig iväg och för något annat höststäda lite på altan
Höll på att frysa rumpan av mig igår kväll när jag hämtade ungarna från bion....4+?!?!
Då tänkte jag att nu är det nog dax att plocka in bord och stolar och fixa med att försöka få min änglatrumpet att överleva ....så det ska jag göra

Efter att ha ätit brunch....har just kokat ägg, gjort bake-off bröd och väckt övriga familjemedlemmar

Sen ska jag nog ringa min andra farbror...han som brukar hälsa på min pappa oftare än någon annan, men som inte varit där sen pappa fyllde år
Fick förklaring till det nyss....han har själv blivit sjuk.
En liten stroke, helt utan förvarning. på det hjärnhinneinflammation
Nu är han så ledsen och rädd att han ska bli som sin bror....inte så konstigt egntligen

Tänk så lite vi vet om livet....vad som ska hända ....från en sekund till en annan kan hela ens värld förändras
Jag har under kort tid kommenterat bloggar där barn fått cancer, där barn plötsligt gått bort....
Vi måste bli bättre på att leva i nuet och ta vara på varje stund vi har med våra nära och kära....
Stanna upp ibland och verkligen tänka till...

Ödmjukt skickar jag denna söndag en varm tanke och en cyberkram till alla er som känner att ni behöver eller vill ta emot

Kommentarer
Postat av: Mariann

Tack för kramen! Jag skickar en nöy tillbaka!

2008-09-21 @ 18:26:32
URL: http://www.mariannlostinline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0