Barn...stora som små

Ja denna helg har ägnats till barn.... i olika åldrar

Igår kväll ställde ett sådant till bekymmer...eller oro!!
Dottern var iväg på stormöte med UNF och skulle ensam åka bussen hem sent på kvällen.
Hon kom aldrig fram och det gick inte att nå henne via telefon.
Jag lovar att jag höll på att skita knäck i spiraler innan jag fick tag på ungen!!
Ingen täckning på mobilen ute på vischan och hade missat bussen.
Fick låna en dator och meddelade mig detta via msn ca två timmar efter att hon skulle varit hemma!!

Men då kunde jag lugnt gå och sova...sambon lovade hämta henne....01.30 kom hon hem
Upp igen kl 7.00 i morse.....skjutsade iväg henne till bussen
Hade fått besked om att tågen inte gick för att banvallen fixades....efter en timme ringer hon.
Ingen buss har kommit och mötet börjar om en halvtimme!!
På med kläder och iväg....skjutsade henne till Rimforsa.
Så vackert det var på morronkvisten med solen, grönskan och alla vitsippor

Hittade en liten bagarbod som just öppnat. Passade på att köpa hem lite färskt bröd och så vände jag hemåt igen.

Tog en dusch, satte igång kaffet....väckte sonen och sambon och så åt vi frukost.
Klädde mig och hämtade mamma.
Vi begav oss till Domkyrkan där min brorsdotter med sambo skulle döpa sitt andra barn idag.
För typ 100 år sen(host) så stod jag där i en röd klänning och var fadder till just Jeanette på hennes dop
För 6 år sen döpte hon sin första son Simon i samma kyrka. Då hade min syster och jag blivit ombedda att sjunga en sång "Handens fem fingrar"....vilket är en historia i sig

Och idag döptes alltså lilla Pontus, han var så snäll hela tiden!!

Jag är så tacksam för att jag fick komma.....grymt modigt av brorsdottern att ens bjuda mig/oss då vissa i släkten inte vill veta av mig. Så tack vännen!!

Men för att undvika dålig stämning så gick jag aldrig med på fikat ....utan åkte hem från kyrkan.
Mamma och jag fikade här hemma hos mig...och hon fick sig en liten "virre" också

Min systerdotter Linda "offrade" sig och satte sig brevid mig i kyrkan...för som hon sa " Jag vet hur det känns att vara mobbad och utanför" HAHAHAHA Skruttmaja.
Vi hade riktigt trevlig där på bakre raden....psalmerna var duktigt nedpitchade kan jag säga så vi gjorde vårt bästa för att piffa till dom....
Lite moves och grejer....diggade lite....
Och vi kanske sjöng lite väl högt ibland...men det var nästan ingen annan som sjöng så...
Och syrran satt snett framför och hade skallebang....undrar om den släppte efter kyrkan och Guds välsignelse

Jaha....mamsen passade på att fynda lite i "vår" kvartersbutik innan hon ville hem....
Och nu har jag gjort en stor sallad med massa gott i gottgott i ....och stekt kycklingfilé som först penslats med grilloja och efteråt med god honung som jag fått av min svåger Micke....hoppas golfsäsongen drar igång snart för det börjar bli lite tomt i burken

En riktigt trevlig dag.....förutom att jag hade lite problem med håret >
Klippte mig(äntligen) igår...men det var sååå länge sen och det var såååå slitet så typ 2 decimeter kapades. Det är mycket det kan jag säga
Tar ett tag att vänja sig....

Nu är lördagen snart slut....och jag ser fram mot nästa lördag!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tydligen så är jag hundra år gammal.. Tack för den faster/gudmor! =)



Tack så himla mycket för presenterna!



Kramar

2009-04-18 @ 21:45:14
Postat av: Världens Bästa Emil

Hehe... Vilken helg och lördag du har haft-... :P

Jag och Challe var på Peking Pride och jobbade istället...



Får se om vi ses på lördag... Har utbildning mellan 10-18...

2009-04-22 @ 16:11:29
URL: http://metrobloggen.se/suikoden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0