Det gör ont när knoppar brister....

...så står det ju i dikt skrivet....vackert så alldeles....fast det beror kanske på vems knopp som brister.
Trodde ett tag att min skulle göra det igår

Helgens äventry, för det har varit ett riktigt äventyr....började på lördagsmorronen med att jag skulle åka tåg till Norrköping. Jag som inte åkt tåg sen jag var liten och gick i skolan....hade lite fjärilar i magen ....hur gjorde man nuförtiden för att köpa "biljett" som inte är en biljett utan ett plastkort....
Skulle jag hitta rätt perrong? Gå på rätt tåg?
Jodå...det gick som en dans hihi

På stationen i Norrköping väntade Miss MariaFia....hon var så rar som mötte upp mig för annars hade jag aldrig hittat fram till lokalen jag/vi skulle till.
Inte ens med GPS...för dom kan ju va lite bångstyriga , framför allt i Örebro eller?! HAHAHAHA

Nåja...själva äventyret bestod i en dagskurs med ingen mindre än....Pernilla Bäckström herself....The Lady of good people...eller?


Som "utböling" blev jag såååå varmt välkomnad och omhändertagen av framför allt Soi´n människor...men även från Nyköing och Söderköping. Ett stort tack till er

Efter en låååång tid med teori typ....försöka "strecka" in åttor i olika låtar var jag på bristningsgränsen...
Jag kommer aldrig lära mig det!! Ever! Jag lovar!
Sista varvet fick jag ett skrattanfall och kastade iväg pennan...om jag så suttit till kl 17.00 hade jag inte haft ett rätt.

Efter frukost, fika, lunch, fika osv....blev det dags för lite praktiska övningar.
Jädrar iden så kul jag hade
Även om cha-chan är i klass med "steckandet" för min del...ni hajar va

Fröken härjade....puttades och knuffades...slet och drog...."Bättre kan du"...."Samla ihop fötterna, detta borde du kunna" "Titta upp!!!!!" osv osv.....Nuuuu förstår jag hur Trollet, Camilla och Ronja har det!

Nejvars....jag beundrar denna kvinna! Helt otrolig som människa och gudomlig som lärare.
Även om varken min kropp eller knopp hänger riktigt med i svängarna.
Men jag hade sååå roligt.
Och det blev många "AHA"....djup koncentration över att upptäcka muskler man inte trodde man hade.
Åtminstone upptäckte jag många jag aldrig använt när jag dansar!

Men snurrar är inte min grej...där fick jag allt ge upp, fast jag provade allt.Snacka om billig lördagsfylla

Utmattad till både kropp och själ satte jag mig åter på tåget runt 21.00....hela vägen hem....hela natten ....har jag gått igenom fotpositioner, armpositioner, vilka grundsteg som hör till vilken karaktär...och Gud vet allt!?!!

Upp i ottan för att åka med dottern som skulle stå på en stor loppis. Packa in i bilen och iväg....



Mariann dök upp och stannade med oss hela dan
Vi fikade, pratade massor, sålde lite grejer....och jag tror nog hon blev lite trött i öronen av mitt kurssnack haha

Hon berättade hur roligt dom haft igår kväll på uppvisningen/workshopen jag missade...

När tiden var ute så packade vi ihop, for hem och fixade lite mat.
Fick hjälp av Krister och Marcus att städa lite på altanen....sen åkte Kicka och jag iväg för att panta flaskor och burkar

Rätt som det var hör jag "Nu får du fan ta och ge dig!!!!"
Kom på mig själv med att försöka cha-cha mig framåt...mitt i affären...för vilken gång i ordningen idag vet jag inte
Dottern sa att jag blev mer hjärnskadad efter igår hihihi....
Fast jag brukar träna dans i affären....mer plats där än hemma

Jag är så tacksam för att jag fick chansen att vara med på detta...även om mycket var överkurs för en trögfattad Linköpingsbo
Men jag hoppas så innerligt att något fastnat....och håller sig fast där

Och så en trevlig nyhet....I februari kommer Östergötland ha sin första tävling nånsin.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0