En dag full av solsken och värme

En underbar dag...återigen efter några mulna, kyliga
Jag har suttit i solen i bara linne och njutit av värmen ....
Åkte iväg till pappa....nog för att pappa är trött och vimsig...men inte alla dagar!
Pappa vill gå ut men säger att ingen frågat honom om det....ingen har tid.
Enligt personalen så frågar dom varje dag men han vill inte....
Jag blir inte klok på detta snart
Varje gång jag kommer så frågar han om vädret och hur det känns ute....
Så idag tog jag på honom skor, jacka och fick upp honom i rullstolen (med hjälp av Kicka) och så gick vi ut i solskenet på en promenad till Trädgårdsföreningen där vi satte oss och åt glass och tittade på grönskan
Han njöt i fulla drag kan jag säga



Jag hade en kålpudding hemma i ugnen....ringde sonen som var snäll och tog ut den och började skala potatis.
Tog med pappa tillbaka till hemmet där han skulle få räkomelett till kvällsmat.

Hämtade stora sonen som var väldans sugen på mammas mat idag

Efter att vi ätit och skjutsat tillbaka Adde tog vi ett varv på Ikano, jag och Kicka....bara glodde lite...
Så fort jag kom innanför dörren så satte jag igång diskmaskinen och så torkade jag köks och hallgolv.

Nu ska jag bänka mig i soffan med lite tidningar, en bok och kanske lite tv tittande.....
En bit brie och några vindruvor får nog hålla mig sällskap....
Har förberett och tänt ett doftljus och puffat till mina kuddar så nu ni......har jag bättre för mig än denna mojöng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0