Fortfarande Påsk!

Dagarna har bara flugit iväg....Långfredagen bara försvann....
Påskafton likaså....
Den började med att vi gick upp tidigt för att låna en släpkärra. Körde bort en massa skräp från dotterns loppis som blivit råttbo under vintern

Sen kom Krister och hundarna....jag skulle vakta dom en stund....och så smet dom rackarna.
Men det var lätt att hitta dom haha
Jag min mes skulle försöka låta arg ....men det funkade tydligen rätt bra, för dom höll sig vid min sida resten av dan.

Skulle börja fixa lite påskmat när det blev vilda protester....."det kan vi äta en annan dag"
Solen sken, det var varmt och skönt, vi hade varit ute sen kl 9.00 på morronen och ingen ville gå in
Så det inhandlades andra ingredienser, hämtades hem stora sonen och så tände vi grillen
Marinerad fläskytterfilé, bakpotatis, tzatziki och grönsaker....och ett par kalla bira

När det blev kväll blev det jag ,sambon och hemmavarnde sonen som hamnade framför tv:n
Med sällskap av fler öl....länge sen

Dottern hade följt med brorsan hem en stund....tog bussen framåt kvällen...så jag tog en promenad för att möta henne halvägs från hållplatsen. Skönt att röra lite på sig...och frisk luft.
Vilket gjorde mig pigg!

Familjen gick och la sig, men jag satt kvar framför tv:n...såg en skräckis

Nu har jag tillbringat timmar framför den här lådan....mycket bilder att titta på!
Önskar så att jag hade varit Björneborg i fredags kan jag säga!!!

Nu laddar jag om inför kvällens övningar

19.30 i Hedvigkyrkan i Norrköping är det stor gospelkonsert!!!!!!!!!!!

Där bla jag ska va med och yla lite hahaha

Har fått rapporter om att det övas flitigt...dricks honungsvatten mm
JAg gör som vanligt tvärtom!!

Går här och drar....ska gå ut på en liten promenad isolskenet....övar absolut ingenting
Det jag inte kan nu kommer jag heller inte kunna sen, så varför slita ut halsen ?!
Fast det känns helt ok måste jag säga. Det ska bli så KUL!!!!!!

Önskar alla en god fortsättning på påsken....det tänker jag ha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0