Stilla veckan?!

Det är ju nu det börjar ......uppsjåsningen inför ytterligare en storhelg!

Det ska städas och putsas fönster och pyntas och handlas och lagas en massa mat...

Jag har också haft det så....varenda år samma visa.

Men för mig är julen den största av högtider.

Och i år har jag nu....alldelses nyligen förresten....bestämt mig för att inte fixa allt detta runt omkring.
Inte en endaste höna/tupp/kyckling/häxa finns framme....inte en endaste blomma har jag köpt
Jag som älskar blommor och brukar ha massor ....

Vi kommer äta "vanlig" mat förutom påskafton där vi gör ett minismörgåsbord.

Det är bara jag , sambon och två av barnen hemma....ingen kommer hit och vi är inte bjudna nånstans så det blir som en vanlig helg för oss.

Måste medge att det ändå är med delade känslor....eftersom jag egentligen älskar dessa traditioner och allt pynt mm ....samtidigt är det skönt att slippa plocka fram allt för att snart plocka undan det igen.

Påskdagen och Annandagen är jag hemifrån en långstund så dom räknas som vanliga veckodagar

Men visst sjutton måste vi kunna få en himlans trevlig påsk utan allt ståhej runtom...eller?!
Rapport om det får komma på tisdag!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hoppas du har en bra dag :) Spana gärna in min blogg och lämna en kommentar tillbaka :)..

2009-04-08 @ 12:53:49
URL: http://saniiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0