Varde ljus....

....och det blev det....en hel massa väldoftande saker

Som vanligt höll jag på att säga så var det några som inte hörde av sig överhuvudtaget....några lämnade återbud i sista minuten typ....och tänk att jag redan igår kunde namnge dom som inte skulle dyka upp av olika anledningar. Och så rätt jag fick!!!

Sen finns det dom som ställer upp även om dom mår krassligt eller nyligen varit på ett party...
Tack vänner!!!!!
Och så glad jag blev över ett par oväntade gäster
En som tog med sin syster som var min gamla skolkamrat....syrran tog med en kompis som vi inte träffat på jättelänge....Mariann hittade en fd skolkamrat i min fd arbetskamrat....och så kom Marinn och Inger på att dom också varit skolkamreter....Inger i sin tur kände min syster och hennes vän från jobbet....
Ja jösses vilken kväll det blev hahaha Lite snurrig som vanligt alltså

Vi blev ju som en ända stor familj till slut Och en av systerdöttrarna blev lite sugen på att börja jobba med detta...Lycka till Linda

Vi hade fem glada lottvinnare ikväll....Inga-lena skänkte sin vinst till mig...tack gumman
Du ska få några ljus som du kan ha ute på altan....så du kan andas

Fia hade varit snäll och bakat kaka som hon tagit med...Kicka hade bakat tre sorters kakor....det fanns lite smörgås, skinka, paprika....ostbricka med frukt och kex....cider, krusbärsläsk....te, kaffe och kanel latte....
Så vi fick lite till livs så vi orkade prata och flamsa en stund till.....sent blev det som vanligt på våra träffar
När alla gått var det bara för mig att ta hand om diskberget och plocka undan....stressad skyndade sen jag och Kicka ut till parkeringen där biljett tiden gått ut...
Med gråten i halsen och hjärtat i halsgropen ser jag på håll en lapp på rutan
Plockar med lappen och sätter mig i bilen.... Nån lapp från Svenska kyrkan
Vilket jävla pucko har satt en sån lapp på just min bil?!
Hmmm....Mariann så klart!! Kom på att Kicka ska hjälpa henne på fredag med en jobb grej...det var info om det....
Kicka skrattar så hon kiknar,ringer upp Mariann och säger att hon just gett mig hjärtattack
Jag hör hur hon skrattar och så säger människan: "Det här blev ju roligare än det var tänkt !!"

Hämtar stora sonen som ringt och är hungrig och inte har nån mat hemma....bara en mack i närheten är öppen....vi stannar där och han köper hamburgare.
Då ringer stora sonen...han väntar hemma på parkeringen för att få skjuts till en kompis. Mitt i natten!
Hämtar honom...vänder runt och dumpar av bägge grabbarna...

Jag har också haft en tanke på att börja som försäljare på Partylite.....jag kan det mesta utan och innan...ikväll tex fick jag sticka emellan flera gånger när konsulenten kom av sig....hahaha
Och så hade vi diskussion om vilken doft det var på ett speciellt ljus...när vi kollade upp noggrannare så hade jag rätt
Och så visste hon inte att det fanns lila ljus....nähä sa jag då...men Lavendeldröm då?!

Jaja ....grejen är den att jag skulle inte kunna göra detta. Jag som alltid måste vara standby dygnet runt redo att rycka ut ....det funkar inte just nu i mitt liv...
Som läget är nu så får jag nöja mig med att åka runt på partyn och ha ett själv då och då....
"Det lilla ljus jag har...."

Kommentarer
Postat av: I-L

Tack själv vännen för att jag fick komma:)Och tack till din goa mamma för att hon ställde upp att ha alla virrpannor i sin lägenhet... Ha en bra dag...

2009-04-23 @ 06:36:01
URL: http://illi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0