Det blev julafton i år också....

Ja där ser man....
Man jagar upp sig och känner sig sorgsen och stressad inför julen, men den bara kommer, hur man än bär sig åt!

Det är ju alltid de där med pengar som gör att jag känner mig ledsen. För barnens skull.
Men dom är kloka och så snälla mina barn och kräver ingenting. Men som mamma VET man hur det känns inombords när kompisar pratar om allt dom fått i julklapp.

Här blev nästan som en vanlig dag. Dock lite extra grejer som jag får lida för senare, men det blir då det....

Medans alla i huset sov fixade jag med Jansson, tvätt, torkade golv mm

Plockade fram frukost och väckte familjen.
Åkte iväg och hämtade mamma och stora sonen som jag lämnade av hos sin pappa och bror, medan vi andra åkte iväg till pappa.
Där fikade vi (hade med kakor och kaffe)....lämnade julklappar och pratade. Men han var väldigt trött, orkade bara sitta uppe en liten stund. Och det var nära att personalen tappade honom i golvet när han skulle läggas för han blev som en geléklump.
Han fick nog stanna i sängen resten av dan.

Mamma, jag och Kicka åkte hem till oss och placerade mamsen isoffan med filt och kudde. Värmde lite glögg och tittade på Kalla Anka.

Jag sprang dock mellan tv:n och spisen och förberedde maten. Kicka kom och hjälpte till på slutet.
Så åt vi.....och sen blev det julklappsutdelning.
Barnen hade köpt julklappar till både varandra, mig, sin pappa och mormor.
Vi fick även julklappar av en god och älskad vän.
Det räddade denna julen.
Sambon och jag hade suttit och spånat på hur vi skulle få ihop till EN klapp var till barnen.....
Det blev i alla fall den kortaste utdelning jag varit med om.
Men barnen var glada och nöjda.

Mamma och sonen ville hem så jag gav mig ut på vägarna.....Kicka ville till en kompis som inte heller hade nån släkt att fira med.
När jag kom hem sov både sambon och sonen, så jag satte mig i soffan och tittade lite på tv.

Dom vaknade till när jag skulle hämta hem dottern.....på vägen hittade jag en öppen mack, så jag stannade och köpte glass och brownie.
Det tillsammans med skumtomtar fick åka ner i magen denna julaftonskväll.
Jag som alltid brukar få choklad hade kallt räknat med det hahahaha
Men icke.....

Summa sumarum så blev det alltså nästan som vilken dag som helst.....skjutsa , hämta, laga mat och sitta ensam medans resten sover.....
Men jul blev det ju likförbaskat!

God fortsättning alla vänner!!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Gumman lilla! Du är världens bästa mamma med så mycket kärlek och bus så det räcker för alla julklappar i hela världen! Själv blir jag så ledsen just över denna juklappshysteri och visst förstår jag att man vill ge sina barn ngt. Men dina ungar är så himla goa så dom förstår att julkappar är inte allt! Att man älskar varadra har skojj och umgås är inte det meningen med julen EGENTLIGEN?! Vi har inte heller världens roligaste jul... men när jag hör om alla som håller på att handla ihjäl sig och stressa ihjäl sig så tycker jag nog det är rätt skönt att det bara är Assar och jag och vovvarna!



En stor bamse kram till dig gumman!

2009-12-26 @ 13:29:54
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0