Julklapp, julkram och julgran



Se på vår fina gran, den grannaste granen i stan..... :)

Imorse strax efter att väckarklockan ringt så knackade det på dörren.
Jag trodde först jag hörde fel, för det är sällan någon kommer hit i allmänhet och inte så tidigt på morgonen i synnerhet!

Men så tyckte både sambon och jag att ...jo, det knackar!
Öppnade dörren och där står främmande från Vikbolandet!!!!!
Sambons sänggranne från sjukan.....tänk så roligt att dom blev så bra kompisar att dom ringer till varann flera gånger i veckan. Det märks så väl att dom tycker om varandra för dom får något speciellt i blicken när dom ser på varann och dom pratar i munnen på varann och fyller i varandras meningar osv :)

Nu stod han där i farstun och sa att dom har ju inte träffats sen sambon åkte från sjukan (han fick åka hem först) och nu när det är jul och allt så ville han lämna en julklapp och en julkram.
Vi fick en rökt lax, som han fiskat och rökt själv!!!!!
Vi som älskar rökt lax och förr brukade jag alltid köpa en liten bit till julbordet (svindyrt)
Han stannade och åt frukost med oss men snart blev det ju dags för sambon att ge sig iväg till jobbet.
Och jag väntade på Mariann som , visade sig, fått lite förhinder och ringde och sa att hon kommer senare, så NU väntar jag på henne :)

Men jag åkte iväg för att hjälpa mamma att handla och lämnade en blomma till svärmor.
Sen hann jag inte med mer för sonen skulle ha bilen....

Kicka och jag har just klätt granen....vi brukar alltid ha guld och rött och en massa smällkarameller och grejer som barnen gjort när dom var små.
Men i år blev det en alternativ gran :)
Istället för ljus har vi en stjärnslinga, och blått och silver.....och så smög sig två "Farmville nallar" in bland grenarna och ville leka Piff och Puff hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0