LUCIA

Idag är det Lucia:)
Det har snöat lite och det är kyligt ute....snacka om timing för att få rätt stämning!
Och jag  har för en gångs skull "lussevakat"!!
Mycket trevligt.

BBQ kryddad helstekt fläskytterfilè, rosépepparsås , potatisgratäng och en sallad med massa gott i
Apelsinskivor med en sås gjort på sirap, kanel, kardemumma, stjärnanis, chili och vanilj
Till detta vin....och lite till vin....och vips var vi både mätta och fnittriga :)

Det hann nästan bli morron innan jag kom i säng så jag avlutade dagen/kvällen/natten med att sjunga Luciasången för familjen.....det var iiiinte så uppskattat hihihihi

Sov som en stock 5½ i ett sträck!!!!!!!!!!!! :)
Minns inte när det hände senast.....så idag är jag riktigt pigg.
Till skillnad från vissa andra kan jag tänka mig :)

För nån månad sen hade jag lite panik ....hur skulle jag klara av allt som stod på schemat?!
Vet ni - snart är allt det avklarat!!
Och det har gått såååå bra. :)

Teknikkursen med allt bestyr runt omkring.....körövningarna med allt bestyr runt omkring...en konsert avklarad och den sista är i morron.
Idag är sista övningen.....lite finlir bara
Har ju t om fixat en begravning och lite dans och lussefirande där emellan:)

Det ända jag saknar är allt mitt julpynt och mina julgardiner....har inte haft ork till detta och nu tycker jag det är för sent.
Saknar lite av stämningen jag brukar känna så här års....
Mest av allt saknar jag pengar, ovanligt va? hahaha
Skulle så gärna vilja fara omkring och köpa julklappar som "alla andra" gör.
När man hör alla stressade människor beklaga sig över dessa köer och sina onda fötter....så känner jag att just så skulle jag också vilja ha det.
Men jul blir det ju ändå, det märkte vi ju inte minst förra året....
Fast sorgligt känns det, det kan inte hjälpas

Avslutar detta inlägg med ett STORT GRATTIS till min systerdotter som fyller år i dag!
Tänker på dig tjejen, du är något speciellt. :)
Kanske för att liten blivit stor? :)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag ska dit igen den 28 januari, men det är redan fullt då... Hon har bara en gång i månaden, och det är för tidigt att boka nu för februari... Men jag kan tänka på dig då jag ska boka plats för februari. Kramis

2009-12-13 @ 13:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0