Mys

Det är så vackert och mysigt med all snö!
Rimfrost på träden, drivor av snö och kallt så det knastar under fötterna när man går:)

Igår hade jag en mysdag.
Lugnt och skönt här hemma....gjorde inte mycket mer än att måla naglarna och vila haha
På kvällen åkte jag iväg på trevligt samkväm med en hög partylitekonsulter runt om i länet
Mycket trevlig kväll.
Tack snälla Pernilla för skjutsen hem, gjorde sonen glad :)
Vi fick en liten julklapp att ha med på visningsbordet. Den tar jag som plåster på såren för hur jag mår idag.
JAG KAN KNAPPT GÅ!!!!!

Och allt för att man är så barnslig att man inte kan hoppa över dessa jäkla lekar alla ska envisas med att ha på trivselkvällar!
Men kul var det just då.
Antar att alla som tittade på mig hade minst lika roligt där jag stod med klänning uppdragen till skinkväcket, arslet rätt upp i vädret och tuttarna höll på att ramla ur när jag med munnen skulle plocka upp en liiiiiten låååååg papperspåse från golvet :)

Kvällen tog dock slut tidigt tyckte jag....så jag hällde upp ett glas vin till mig och sambon när jag kom hem. Fixade lite popcorn och så såg vi på film till 02.30
Hann bara lägga mig så kom dottern hem från sin UNF helg och ville berätta......efter en timmes prat var jag ju pigg igen, så när hon ville sova låg jag där och vände och vred på mig.

Nu sitter jag här och ser genom fönstret alla galna människor som springer omkring och gör sina julklappsinköp.
Själv har jag inte bakat, inte förberett någon mat(som jag alltid brukar vid den här tiden).....inte köpt en enda julklapp.
Idag ska vi sätta oss och räkna igenom och se vad vi kan hoppa över den här gången i räkningshögen för att vi ska kunna köpa åtminstone en skinka och EN julklapp till barnen.
Så jag som avskyr att trängas med alla stressade männsikor lär få göra det dan före julafton! BLÄ

Tänk att en högtid som jag tycker så mycket om samtidigt kan få mig så ledsen. Konstigt.

Min son resonerar som så: "Egentligen är ju folk dumma som firar jul och är glada för att Jesus föddes....om han inte gjort det hade han ju sluppit lida så mycket och bli torterad och dödad.
Jag tycker det vore bättre tvärtom, att man firar en sorgsen jul och en glad påsk....för då slapp han ju äntlligen eländet!"

Kommentarer
Postat av: susan

Tack för dom orden...:-)

Stackare att ha sånt problem med kroppen...Jag vet Anna har ockås problem med sina leder men jag har fått henne att skaffa gymkort och hon kör bara vissa maskiner + cardio :-)

Men du...jag vill att du kommer ner till mig på gymmet...vill visa dig och prata med dig ang träning....:-)

bara att du dyker upp när det passar dig...Välkommen!

Kyckling,haha vill ja ej se på ett bra tag haha.....Kram//S*

2009-12-21 @ 06:55:39
URL: http://www.metrobloggen.se/susan
Postat av: susan

Tack för dom orden...:-)

Stackare att ha sånt problem med kroppen...Jag vet Anna har ockås problem med sina leder men jag har fått henne att skaffa gymkort och hon kör bara vissa maskiner + cardio :-)

Men du...jag vill att du kommer ner till mig på gymmet...vill visa dig och prata med dig ang träning....:-)

bara att du dyker upp när det passar dig...Välkommen!

Kyckling,haha vill ja ej se på ett bra tag haha.....Kram//S*

2009-12-21 @ 07:00:02
URL: http://www.metrobloggen.se/susan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0