Teknikkurs i Klockrike

Fredagen gick åt till att lämna hem barnbarn...handla...fixa mat, lotterivinster och förbereda inför lördagen.
Dagen bara sprang iväg och snart var det kväll och dags att hämta "Fröken" vid tåget.
Hade dock inte en aning om att det fortfarande är sommartid i Värmland?! :)
Åkte hem igen och tittade lite på tv nån timme.....SEN hämtade jag fröken:)
Gav oss iväg ut på vischan till Mariann och huset vi skulle övernatta i.
Efter en kvällsmacka så var Mariann klok nog att gå hem och lägga sig....vi andra satt och babblade halva natten.
Vi kunde gott ha fortsatt för inte fick vi sova inte....det var lite trångt om man säger så.
Tror halva andevärlden ville ligga skavfötters med oss!

Efter kaffe (för vissa) och lite frukost bar det iväg till lokalen i Klockrike.
En efter en dök dom upp, alla förväntansfulla kursdeltagare. Glada i hågen och hade inte en aning om vad dom skulle utsättas för. Pirrade nog lite i magen hos vissa :)


"Frökens namn" på tavlan.....


hihi ni har inte en aning om vad som väntar er....skrockar fröken....Mariann fnissar nervöst

Första delen gick ut på att rita staket.....
Det gick bättre för vissa och sämre för andra.....det fattades en del 8:)r ibland....

Johan trodde han skulle hitta dom i väskan.

Sen blev det lunch....
Skoja bara.....den här bilden är från Gamla Linköping :)

Det blev olika pajer, sallad, bröd och kladdkaka med grädde
Kaffe, kakor och godis och frukt fanns att tillgå under hela dagen

Efter lunch skulle vi röra lite på oss


Lite dans kring granen utan gran....CICCI fick vara gran ett tag!

Lite cha cha teknik skulle övas in och wow vilken svansföring alla fick! :)
En del kunde dock bara röra bäckenet framåt och bakåt och behövde lite hjälp av fröken....


Kvällen avslutades med öppen dans, lotterier och pizza

ALLA var möra i kroppen och knoppen.....tom Fru Bäckström

Söndag förmiddag hämtade jag och Kicka upp Pernilla för en tur till Gamla Linköping.
Efter ett par timmar gav vi oss av till stan för att fika innan tåget gick....vilket hon höll på att missa för att det bytta perrong typ 2 min innan avgång hahahaha
Men vi hann nerför trappor och uppför trappor och in med värmländskan på tåget så hon hann hem för att trycka i sig lite julmat.
Och krama lite på sina fina döttrar och man som saknat henne så.
Men nu är det tomt här....nu saknar vi henne här.
Fast vi ses ju redan om en vecka igen :)

Jag stressade vidare till Partylites storvisning.....hundratals männsikor...det skulle plockas upp grejer och fixas fika och ordna till med gästborden.....gick med i luciatåget som var en aning udda kan jag säga :)
Ihopplock och städning och var hemma runt 20.00
Då värkte mage och huvud och jag mådde illa.
Det enda jag fått i mig på hela dan var ett glas vatten och en loka.
Tog lite nyponsoppa och gick till sängs!

Idag har jag varit hos pappa och julat lite.....pratat och fyllt på hans godis och bananförråd:)
Håller på att fixa en kålpudding till middag....ska iväg en sväng till mamma och till stora sonen....
Sen planerar jag att ha en lugn kväll och ladda inför morrondagens konsert med allt bestyr runtomkring den.
Hålla i ordning på en drygt 100-mannakör, artister och plock runtomkring....sen ska jag försöka orka sjunga under konserten på kvällen också.
Men det är ju inte förrän i morron det :)

Kommentarer
Postat av: amandaaamanda

ni vrekar ha haft det kul :)

2009-12-07 @ 13:24:56
URL: http://dotteralberta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0