Torsdag-fredag

Torsdagskvällens dans blev lika trevlig som vanligt.
Mycket rara, roliga och underbara människor att omge sig med:)
Massor av dans och så lite ribs och coleslow på det....

Idag......har det liksom bara knallat på
Ena sonen till sjukgymnasten...andra sonen handla....mamma handla....
Fixa med dotterns mobil (somhon tappat i toan hahaha)
Lämnades in och så skulle vi få hämta en ny idag (har försäkring)

Då skulle dom ge oss en sämre för den modellen fanns inte kvar längre
ALDRIG sa jag....det står i papprena att det ska va en likvärdig och då ska vi ha det

Efter mycket diskuterande ringde butikschefen upp försäkringsavdelningen...
Dom förklarade att dom går efter priset då det inte finns likadan.
Och när vi köpte hennes kostade den 999:-
Så nu skulle hon få en som faktiskt var lite dyrare ändå....
Spelar ingen roll sa jag, det ska va samma funktioner.....kamera, mp3 och plats för minneskort.

Då får ni lägga pengar emellan och ta en annan.....OK, hur mycket?!
Det blir 1500:- med självrisken
Men den kostar ju 999:-!!!!!

I kampanjpris ja, men ordinare är 2000:- och vi måste gå efter det....och så har vi ju självrisk på 500:-



Så hon kan köpa telefonen för 999:-....men om hon tar ut en på försäkringen får hon betala 1500:-?!?!

Hmmm jo vad konstig det låter men det är så det blir

Jag tar inte emot den sa jag....jag ska gå hem och kolla upp detta i en högre instans!!

Senare ikväll skulle dottern hjälpa en bekant(en manlig sådan) att handla....dom går förbi telebutiken och hon vill visa honom vilken telefon hon vill ha....
Då SPRINGER försäljaren fram och är hur trevlig som helst ...frågar om hon ska hämta sin nya telefon nu

Och vips så har hon fått den telefonen hon ville ha för självriskkostnaden endast!!!!!

Ibland blir jag bara inte klok på detta lurendrejeri

Men dottern är nöjd och glad.....och då är även jag det
Slutet gott allting gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0