Konsten att roa sig en torsdag eftermiddag....

Runt luchtid fixade jag en smörgåstårta, samlade ihop presenter och familj och mötte upp sambon hos min mamma.
Hon blev sååå överraskad att hela familjen var med. Att karln tog sig tid att åka från jobbet för hennes skull

Hon har inte ätit på länge så nu fick hon lite matigt i alla fall....mums var det!

Efter lunchen så åkte karln tillbaka till jobbet, sonen skjutsades hem och Kicka och jag åkte till Willys för att handla lite inför kvällens middag.
Det tog typ 2½ timme innan vi var vid bilen igen

Först stötte vi ihop med damp-tanten Pling, som för övrigt hade en skitdag
Kicka tyckte hon kunde köpa lite surkål ....hihihi


Hon var allmänt gnällig och kastade apelsiner omkring sig....sparkade med tomater och bar sig åt
När vi hamnade vid kryddhyllan så slog hon ner en glasflaska soja
Med högröst vräkte hon ur sig saker som inte är lämpade i skrift ...jag lovar

Alltså, den människan kan man inte hålla sig för skratt åt...ursäkta!
Vi var ju tvungna att "bråka" lite mera med henne så klart



Kicka gick fram till henne precis lagom som Calle i personlen tittade runt hörnet...."Men va fan Kicka...va gör du?"
Innan hon ens hann svara säger Inga-Lena..."Ja fan Kicka vad gör du"

HAHAHAHA

Sen skulle vi övervaka Calle och ge honom tips om hur han bäst skulle ta hand om sörjan innan nån halkade idet...vilket resulterade i den ena sjuka saken efter den andra. Jag fick stå med benen i kors till slut
När han väl hittat en sopborste och skyffel för att få upp glaset, så går skaftet sönder.

Samtidigt håller vi på att krocka med folk precis överallt.....Då säger Inga-Lena till Kicka....
"Snälla kan du hämta min vagn för jag vågar inte gå bort dit igen"
"Och så skulle jag egentligen ha pepparkakor men jag vågar inte röra stapeljäveln för då ligger väl varenda burk på golvet"!!!

Till slut säger hon att hon inte klarar av oss mera...så vi skiljs åt....strax därpå ser vi x-svägerskan Ann stå vid påläggsdisken.....


Jag tar sats och kör in med kundvagnen i hennes och utbrister högt "FÖRLÅT!!!
Hon hoppar högt och stirrar som en tok på mig hahahahha
"Fan tänk på att jag varit sjukskriven "utbrister hon hahaha


Sen blir vi ståendes (oftast ivägen) länge och pratar....

När vi väl hamnat i kassan och pratat lite med den trevlige Morgan där, plockat ihop våra varor så stöter vi ihop med Nellis, Vickan och Daniel utanför .....mera lååångprat och skratt och tokerier

Ja på detta sätt gick ju nästan hela dan.....också ett sätt att fördriva tiden på , men roligt hade vi

Åkte hem och skulle fixa lite middag.....ungarna skulle äta rester och Peter har bett om blodpudding ett tag nu så.....
Jag är ledsen men jag kan inte äta det!!!
Har försökt så många gånger och nu inbillade jag mig att jag faktiskt tyckte om det....
Vitkål, bacon och lingon till.....stoppade en bit i munnen.....kände hur det drog ihop sig...ögonen tårades...svetten började tränga fram.....tuggade, tuggade och svalde ihop med en massa vatten.
Det blev bara en tugga

Kicka inköpte en kokosnöt när vi handlade....den slog hon hål på och så leker jag Robinson här idag...
Kokos ska ju va mättande och nyttigt och Gud vet allt.....
Får lägga mig ner och blunda....sätta igång nån cd med havsljud eller nåt och drömma mig bort till nån sandstrand i värmen.....
Tills det blir dags för Ö-råd!! Och jag blir utröstad....får inte va med mera..... buuuhhhhäää

Fast då får jag ju mat sen!!

Kommentarer
Postat av: I-L

Ja du gittan, den bilden visar verkligen på en tjurtjärring.../ Kram

2009-01-29 @ 19:27:58
URL: http://illi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0