Mor - dotter eftermiddag

Hämtade mamma...så åkte vi iväg till IKANO och tittade lite på rean.
Hon investerade in några tröjor/toppar...fast hon absolut inte skulle köpa nåt
Nån som känner igen sig?

Fast jag köpte INGENTING
Min dotter var också med....hon köpte en t-shirt och trosor

Sen åkte vi till Willys för mamma skulle handla där.
När det var klart åkte vi tillbaka till IKEA och drog runt med henne där
Fattar ni hur långt det är att gå den närmaste vägen till restaurangen när man har svårt att gå?!
Vilken tid det tog!!

Men vi kom fram efter mycket om och men....inköpte varsin middag i form av köttbullar, potatis, gräddsås och lingon till priset av 16:-/port

På vägen ut hittade mamma en massa saker som hon vill köpa när hon fått pension
Kicka hittade en handdocka i form av orm som hon gick omkring och lekte med.
I fyndhörnan hittade hon en "säng" till den
Vi gick där och lattjade lite och mamma skrattade så jag trodde hon skulle falla ihop

Rätt som det var stötte vi ihop med ett par föredetta körvänner....Stora leenden...mamma sa att jag och Kicka inte var kloka
Vad händer då tror ni? Jo den manlige vännen tar ur sin IKEA kasse upp ett annat sånt mjukdjur i form av en råtta!!
Och sen var vi igång ännu mera

Jag fick ta mammas väska på ena axeln och henne under den andra, och typ släpa henne ut till bilen
Jag trodde hon skulle skratta ihjäl sig på allvar

När jag följt henne in till sig satte hon sig på en köksstol och flämtade efter medicin....
Sen sa hon att efter så mycket skratt och långpromenad kommer hon sova gott i natt
Håller tummarna för att det blir så

Hörde nyss ett typ steppande utifrån hallen....såg att det var dansskorna som var på G
Snart så....är det dags att snöra på sig dom igen

Kommentarer
Postat av: Linda

tänkte bara berätta att jag inte hakar på i kören den här gången :) kanske nästa om det går då.

2009-01-13 @ 20:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0