Pyssel/hantverk?!

Ja så kallas våra "skapardagar" med dansgänget.
Det brukar ju pysslas med allt möjligt under dessa timmar....drömfångare, smyckestillverkning, sy kläder, pynta kläder med tex kristaller....
Och jag bara pratar och äter.....ett jävla pysslande måste jag säga!
Vissa gånger så tänker jag att NUUUU ska jag göra det och det.....men det blir inget av.

Idag var det flera som ville hjälpa till med tävlingskläder till mig
Var och en hade sin egen idé.....och ni vet ju ordspråket "Ju fler kockar desto sämre soppa"

Hmmmm hände inte ett skit de första fyra timmarna kan jag säga...mer än att vi pratade och hade trevligt då.
Jo Mariann och jag gick till stan för att inköpa div tillbehör till syeendet....

När vi kom tillbaka åt alla andra lunch
Så då plockade jag fram det jag hade tagit med till mig, Kicka, Mariann och så Inger som inte egentligen inte ville ha men som blev övertalad
Potatissallad, kassler, kycklingfilé, lax, sallader av olika slag

Sonen ringde mitt i maten och var ledsen. Hade jätteont och var ju ensam hemma.
Så jag fick låna Marianns bil(min är ju på verkstad ) åkte hem för att utfodra honom och ge lite mera medicin....sen klarade han sig en stund sa han.
Så jag åkte tillbaka.
Strax därefter dök Mira upp. Och DÅÅÅÅ började det hända grejer....Hon frågade "Vems är det snygga tyget"
MITT!!!
Hur vill du ha klänning/kjol?!
Och så spånade vi....och mätte och ritade och klippte.....och så räckte inte tyget till den första idéen så då började vi om.....och så höll vi på

Men efter 8½ timme så har jag en kjol på gång
Jag hade aldrig kunnat få ihop detta själv kan jag säga. Och jag har inte en aning om hur hon tänkte eller gjorde.
Jag skulle inte fråga heller sa hon, för hon vet inte själv hahaha

Tack alla underbara människor som förgyllt min dag idag.
För alla idéer(även om en del var lite väl suspekta, typ kort-kort) trevligt sällskap, roligt prat och alla skratt, lekar, striptease
Och så lite bus förstås.....Challe, vi äger på "hänga gubbe"

Så härligt att få umgås med er en hel dag....förstår inte att tiden går så fort bara

Nu väntar körslaget


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0