Vilken lyxdag!

Det här är inte jag van vid!!! Vilken lyxdag

Efter morronens eftertanke så blev det en dag jag inte ens kunnat drömma om i min vildaste fantasi

Dottern slutade tidigt i skolan(11.00), hämtade henne och då var hon hungrig.
Hon går på en skola utan matbespisning, utan eleverna får varje dag en matkupong som dom får äta lunch för på en restaurang i närheten av skolan.
När det var öppet hus för föräldrar en dag så fick även vi varsin matkupong. Men jag var inte hungrig så jag sparade min. Hade glömt, men blev påmind av dottern...så vi begav oss till restaurangen där det idag serverades Tacobuffé!!
Proppmätta åkte vi så hem och slängde oss på varsin soffa där vi slumrade till.

Vaknade av att dottern sa " Jag blir galen på min lugg, jag måste klippa den NUUU!"
Så jag ringde vår frissa för att boka en tid....hon hade fått en avbokning och vi var välkomna med en gång!
Väl där frågade hon om dottern ville få håret tvättat?! Vilken fråga
När luggen var klippt, preciiis som hon vill ha den så blev hon staylad och redo för en partykväll som Ullis(frissan) sa
Sen sa hon att jag skulle sätta mig i stolen...."Din lugg behöver allt nallas på också"
Men....inte lönt att protestera.....min tur att få en omgång
Och samtidigt skrattade vi så vi grät alla tre...samma humor liksom

För detta betalde vi sen 50:- för dotterns luggklippning som var det vi bokat!!

När vi kom hem ringde telefonen.
Det var Nicke, en kompis till karln som brukar behöva hjälp med sin/firmans dator.
"Har du börjat med middan än?"
Näpp, sa jag
"Bra, kom ner till restaurangen och hämta middagsmat då"

Vilket resulterade i STORA portioner med grillad entrecote, råstekt potatis och bearneisesås till hela familjen!!!!

Ibland är man så trött på den grå vardagen så man bara vill dra nåt gammalt över sig...och så utan förvarning dyker en sån här dag oväntat upp och vänder upp och ner på hela tillvaron.

Och trots allt detta så ska jag fasen äta mina pepparchips ikväll!!!! Nu har jag väntat länge nog
Och inte ett dugg dåligt samvete ska jag ha.....TACK alla snälla goa vänner som kommenterat blogg, skrivit privata meddelande, mailat för att lätta upp mitt sinne.
Ni betyder jätemycket

Kommentarer
Postat av: Susanne

Undrar om denne Niklas jobbar på Oskar...för där var jag igår och åt detsamma fnittrar

2009-01-10 @ 10:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0