Bäckenbryt och glass i stora lass!

Gårdagen började lite kaotiskt.
Minst sagt.
jag skulle hinna med morronsysslorna, ringa div samtal och vara hos naprapaten...typ samtidigt!!!
Vet inte hur det gick till men jag lyckades reda ut det

Sen fick jag styra lite så att sonen kunde träffa dottern eftersom jag skulle iväg och detta kom med kort varsel.
Tänkte INTE ställa in mitt en gång till!!!!

Så kom då Inger för att hämta upp mig.....mot Söderköping!

tanken var att vi skulle äta något, titta runt lite, gå en liten fotosafari och så besöka Smultronstället

Vi började vandra längs kanalen och så såg Inger kön till glassen....."Ska vi ändra taktik?"
Javisst....glassen måååååste vi ju bara hinna med innan dansen började.

50 min stod vi i kö för att få komma in
Men solen sken och tiden gick fort.....


Och gott var det!!

Klockan var då sen så mycket att vi gick till bilen för att hämta dansskor och våra vilstolar med parasoll, vilka kom till användning en liten stund på kvällen när det kom några stänk.



Massor av folk som både dansade och tittade på....många fina båtar....väldigt vackert precis vid kanalen....en underbar dansplats.
Fast golvet var ett litet minus...fick så ont i mina ben/fötter efter bara en liten stund....och jag var långt ifrån ensam


Hungriga begav vi oss av hemåt i solnedgången för att hitta något att äta, för det hade vi inte hunnit med än
Men Linköping en vardagskväll, om det så är mitt i semestern ,är ganska dött....MC Donalds eller korv på en nattöppen mack hade vi att välja på
vi valde att satsa på något gott att äta nästa gång vi åker iväg istället.

Väl hemkommen blev det en dusch, en stund i soffan framför tv:n med sambon.....sen var det skönt att få krypa ner i lopplådan kan jag säga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0