bara ytterligare en vanlig dag....

I lördags umgicks jag mest med mina barn
Vi gick på Ikano en sväng, köpte hallon(äntligen, som jag väntat på att hitta några!)
Tillsammans hjälptes vi åt med att planera kvällens middag och inhandlade ingredienser till det...
Så åkte vi hemåt(stora sonen också alltså..ALLA barn )

Tände grillen, fixad med bakpotatis....grillade sen kött och wokade en himla massa grönsaker som kryddades med ingefärshonung...lite tzatziki till gjorde pricken över i

Stora sonen som aldrig tittar på tv ville att vi skulle se sommarkrysset tillsammans så det gjorde vi....när vi så skulle skjutsa hem honom hamnade vi mitt i ett streetrace med hundratals bilar och människor!!!!
Tyckte dom ju så klart var spännane att titta på en stund.
Så stannde vi till och köpte lite godis och hyrde en "gammal" film som vi sen skrattade gott åt
Det blev en så bra dag/kväll trots att ungarna inte mådde bra....

sambon var sååå trött och sov/vilade mest hela dan....hade fruktansvärd värk

Igår söndag så hämtade jag och Kicka upp mamma, så handlade vi lite grejer och åkte till pappa och fikade och pratade. Oj så dålig han var
Vi kunde inte ens ta upp honom ur sängen själva som vi brukar.
två personal fick ta hjälp av en snurrplatta för att få honom i och ur rullstolen. Rollatorn var undanställd.
Vi fick mata honom med bakelsen....mamma var väldigt tagen och mådde dåligt när vi åkte hemåt.
Och pappa undrade när han skulle få komma hem.


Luften gick ur mig tror jag för jag hade ingen lust att laga mat. det blev lite rester vi plockade ihop.

Idag var det upp som vanligt och fixa frukost och lunchlåda.....påklädning och ivägskjtsning
Sen dammsög jag och vaskade golven. fixade en tvätt......sen sa det "pang" i ryggen och jag la mig på soffan.
Nu ska jag ta mig en frukt(dagens frukost) och sätta mig på altan och läsa en tidning.....solen tittar allt fram nån gång ibland mellan molnen....och håller jag bara hårt i tidningen så blåser den inte iväg

Kommentarer
Postat av: I-L

Det är mysigt att bara umgås med barnen. I går vart det filmkväll med Micka, Jimmi & Linn. Händer inte så ofta men när det gör det är det så mysigt... Kram

2009-07-21 @ 08:56:01
URL: http://illi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0