Fantasi och verklighet

Om jag bara kunde förstå varför vissa saker inte funkar!

Om man tillagar tex kött på hög värme så "svettas" ju fettet bort....varför funkar inte det på människor?!
Jag menar så jäkla varmt som det är ....så mycket som man svettas....rent teoretiskt borde man väl då blir av med nån valk eller två? Eller?!

Lika lite som jag förstår varför 6 kilo bara försvann i våras lika lite förtstår jag hur dom kom tillbaks
Kanske var nån som "lånade" dom ett tag bara....

Grejen är ju att jag inte äter ens som man ska.....runt 13 tar jag en macka, ibland två.....runt 18.30 äter vi middag. Inga jätteportioner då heller....och så mycket grönsaker som jag ätit i veckor så känner jag hur gnagtänderna börjar växa till sig
Vatten fullkomligt häller jag i mig....det ska ju också va bra

Det borde ju kompensera den pommes som brukar slinka ner på helgerna....

Det är nog tyvärr så att eftersom kroppen varit i stiltje så samlar den på sig varenda liten kalori...omvandlar t om gurka till en liten fettcell som klibbar sig fast runt midjan....eller på röva
Värken är för närvarande hanterbar....med hjälp av piller och VILA

Jag tror jag håller på att vila ihjäl mig allvarligt talat!
Försöker ju få till en vilostund då och då i vanliga fall...nu när det är sol så vill jag vila utomhus
Lätt att drömma sig bort i dagdrömmens land och så blir det en längre vilostund än i vanliga fall
Sen vaknar man till med ett ryck och då är verkligheten i fatt....svetten sprutar och man undrar hur dum man är som utsätter sig för detta!
Jag älskar sol och värme, men i nuläget är det för varmt tom för mig att pressa i solen.
Det är ju skillnad om man kan svalka av sig i en pool eller sjö mellan varven.....

Så idag vet jag inte vad jag ska göra.....
Är ju strandsatt här hemmave
Hade troligtvis hållt mig hemma även om jag haft bil.....vägbygget ställer till extra hjärnkokning
Igår höll jag på att explodera!
Olika vägar under dan....långtradare som stod ivägen....köra i STORA gupp mm
Men det blir säkert bra när det blir färdigt....bäst att låta lite positiv också

Var uppe kl 6 för att hjälpa barnen med matsäck och vinka av dom....hjälpt sambon så han kommit iväg till jobbet.
Satt igång en maskin tvätt...
Kanske läge för en vilopaus
Vem vet vart jag hamnar denna gången....i fantasins värld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0