Planändring igen...

Inte blev det till att dra täcket över huvudet i morse inte.....det ljusnade ju innan jag hann ner igen!
Åkte iväg till mamma istället. satt där och bluddrade i ett par timmar
Därifrån åkte jag till affären ....stött på I-L och vi kom på att vi hade maaaassor att prata om så hon skulle dyka upp hos mig framåt kvällen
Fick ett nyp i rumpan av barnbarnet som snabbt övergav sin mor för att istället hjälpa gamla farmor att handla.
Jag skulle ha en liter mjölk...det blev två. För det är sååå nyttigt med mjölk!
Skulle köpa en fläskstek hade jag tänkt, men det blev fläskkotletter som hamnade i vagnen!
"Lönen" blev en kanelbulle och en isglass innan hon trippade iväg till sin mamma igen.

Fast ett par timmar senare hämtade vi henne igen....hon ville ju äta maten hon handlat
Kicka och snuttan åkte iväg för att fiska en stund medan jag lagade mat....sen har vi bara busat, skrattat och nojat i timmar
tyvärr gick det ut över min vän...sorry gumman....lovar att jag ska boka in dig i almenackan så vi får prata!!

Eve höll på att skrämma slag på farfar när han kom hem från jobbet....det första hon sa var att hon varit i ladan och skrivit på han bilar!!!
Hon hade bara "skrivit" med fingret på dammet och smutsen...men att se hans min hahahaha
Och kan nån tala om för mig hur man säger nej till en söt 5-åring som just satt på sig glitterläppglans, lägger huvudet på sne och blinkar med ögonen och frågar: farmor, får jag schyscha dig?

Nåt annat underbart som hänt idag var att jag av en gudomlig varelse fick en påse med rensade superfina kantareller!!!! TACK
Älskar ju svamp men fixar inte att gå i skogen.....

Imorron blir det en sväng till Husqvarna för att dansa lite....minisemester mitt i veckan
lite gnäll är det allt här hemma ...."Du var ju i Söderköping förra veckan!" Hahahaha

Hoppas kroppen ordnar till sig tills på lördag....vet i fasen hur jag ska orka bära!!
Kl 11 ska vi hämta en släpvagn för att få iväg den trasiga spisen, sängen och tv:n till tippen.....samt ev hämta upp lite "nya" möbler
Verkar som jag är den som är friskast i familjen just nu...och jag haltar mig fram och ojar och knaprar piller som vore det choklad
då kan ni tänka er resten !!!
Men det är ju flera dar kvar tills dess...mirakel har ju hänt förr....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0