Hagel och ljus....

Ja det är väl vad min dag handlat om idag tror jag

Följde med sonen till tandis....lämnade hem honom och släpade en säck jord till mamma som hon velat ha länge.
Då kom hon på att hon nog trots allt vill ha balkonglåda trots allt, så vi åkte till Plantagen där hon hittade lite fint
Sen kom hon på att när vi ändå var ute så kunde vi lika gärna åka till MAXI också hahaha

När vi skulle gå ut därifrån så var det värsta regnstormen utanför!!!
Jag sa till mamma att hon skulle vänta där inne medans jag hämtade bilen till ingången
Så fort jag klivit utanför dörren byttes regnet ut till hagel

Mamma skrattade så hon hoppade när hon klev in i bilen...." Du ser för jävlig ut" utbrast hon....
Som en dränkt katt....håret låg slickat längs med skallen och vattnet rann om mig...kläderna var dyngsura och jag var illröd i ansiktet av haglen
Sved som attan gjorde det...på låren också...

Släppte av mamma(då hade det slutat igen lagom tills hon skulle gå ut) , åkte hem och fick av mig det blöta
Fixade lite lunch....skjutsade sonen till träning
Lagade middag samtidigt som Kicka gjorde rabarber/jordgubbspaj som vi skulle ha med till Mariann

Maria kom hit och tillsammans åkte vi för att hämta upp mamma och Lilian som skulle med på ljuspartyt
Vi anlände hem och blev insläppta av Marianns man....lite förvånade var vi allt
"Hon kommer så småningom med bussen" sa han
"Hon har som omväxling glömt stänga av billysena" HAhahahahaha...IGEN?! Stackars Mariann!!

Nåväl...det blev både ljusparty och paj och vaniljsås....en trevlig kväll

Vi tog med Marianns mamma i bilen på väg hem...tror hon var lite orolig att åka med mig men jag hoppas det gick bra. Hon var så förvånad att jag hittade vägen hem till henne hihihi
Rodis grill hittar jag till! Och hon bor i samma hus!

Nu ska jag läsa lite.....varva ner....skörda lite och så "nattsådden"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0