I brist på mus får man ta råtta....

....men det funkar jävligt dåligt till datorn!!!
Jag har blivit "av" med min datamus i flera dar....framförallt kvällar
Sambon och Krister sitter och mekar vid köksbordet och mina grejer är närmast!

NUUUU ska jag berätta om fredagen:

Vaknade till något jag trodde var syndafloden. Regnet fullkomligt vräkte ner.
Pillade i sonen varma mackor och obo'y ....tyckte det kunde vara en bra start att bottna med
Skjutsade iväg honom till champagnefrukosten...med flaska, glas och jordgubbar
Oj så många glada ungdomar jag mötte....och så glada fast att deras studentdag höll på att regna bort.

Åkte hem och väckte sambon, hjälpte honom att komma iväg till jobbet.
Väckte en sjusovande dotter, som visade sig vara sjuk när hon vaknade
Feber, illamående, jättevärk....hon gick upp ur sängen och la sig på soffan istället.
Där låg hon tills det var dags att åka och hämta stora sonen och mamma för att sen åka till skolan

Där mötte vi min äldsta bror med fru
Oj vilken överraskning...det tyckte sonen också, han blev så rörd över att någon i släkten kom och mötte honom vid utspringet!

Skolan har ställt upp så mycket under dom här åren, där jobbar man verkligen för varje individ!
Helt otrolig personal!!
Och det märktes inte minst denna dag....
Ungdomarna hade tillbringat ca 2 timmar iskolan för betygsutdelning och lite snack.....och så hade dom fått smörgåstårta så dom skulle stå sig tills dom kom hem!

På skolgården hade stora paryttält ställts upp och fyllts med bord och bänkar som var smyckade med blommor.
KAffe, kakor och en frysobx( ) full med glass fanns för alla anhöriga och vänner som väntade på sina studenter
Snacka om att ha tänkt till!!!
Vi bjöds på musikunderhållning under tiden vi väntade också...

En stor scen hade gjorts i ordning för eleverna så dom skulle slippa stå i regnet, åtmisntone en stund


Det blev en lång väntan...men till slut kom dom då!!


Sonen fick blommor och "nallar" runt halsen....tillsammans med en påse bullar(svägerskan) och öl i en bajspåse haha (morbror)
Dottern tyckte att allt som fanns att köpa var så tråkigt så min duktiga uppfinningsrika snutta hade sytt en egen "nalle".

Behöver jag tala om att den blev favoriten?!
Alla ville låna den! Och berömde "syrran" för hennes idé

Det blev dags att ta sig upp på flaket för kortege genom stan...där hade skolan tänkt igen...köpt in regnponchos som dom delade ut till var och en!


Dagen till ära, sjuk som hon var, så VILLE dottern vara med på bild!!
 
Under tiden han åkte runt så åkte vi hem....plockade fram lite att äta och började...jag fick åka ifrån för att hämta hem hes son
Fikade lite och somnade gott på soffan....tillsammans med syrran
JAg plockade undan disk, tackade gästerna, skjutsade hem mamma och stora sonen....sen tog jag mig också en välbehövlig tupplur.

Så blev det dags för en tur tillbaka till skolan där det skulle ätas tre rätters och festas.
Efter ett antal timmar var det dags för skjuts till krogen....hann inte ens stanna bilen på skolgården förrän en hel hop ungdomar öppnade bildörren och började knöka sig in.
Smått chockad frågade jag hur många som skulle åka med.....19 blev svaret !!!!
Hahaha jag förklarade att jag får åka i omgångar.....ut igen med alla för att göra upp i vilken ordning dom skulle åka med HAHAHAHA

Och vilka turer det blev....nervevade rutor och skallande sång från början till slut....
Dom sjöng till och med om att dom älskade "Mamma Böre"
Och hurrade för mig!

Strax efter ett i natt började John Blund att göra sig påmind....det blev ett varv till resecentrum för att lämna av några....sen hem till sängen.

Nu väntar jag på att alla ska vakna här....se hur dom mår idag.
Sonen hade så ont i ett öra i går morse, framåt kvällen värkte det ner i käken
Och dottern...se hur hon har det med feber och allt....hon var såååå besviken för att hon inte orkade följa med till Söderköping och dansa och äta glass igår
Hon hade sett fram mot det så mycket....vi får hoppas på nästa gång helt enkelt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0