MIDSOMMAR

Ja för mig blev det som en helt vanlig dag...

Började dagen med att fixa frukost sen jag väckt familjen när halva dan redan gått...
Sambon var jättedålig, han är inte den som gnäller men dagen till ära firade han med två panocod!

Barnen och jag åkte till en pytteliten Midsommarmarknad vid Bergs slussar.
Där hittade vi allihop lite roliga saker
Konstigt ändå att man kan hitta lite ovanliga (för oss i alla fall) saker på en marknad man går igenom på 5 minuter haha

På hemvägen hämtade vi upp mamma....så åkte vi vidare till Midsommarfirande på Tallbovallen.
Mamma ville så gärna se när barnen dansade kring stången och ta lite lotter och så...
När vi kom hem placerade sig mamma och sambon i varsin stol på den soliga altanen med ALKHOLFRIA drinkar som dottern bjöd på.

Själv satte jag igång med att koka potatis och plocka fram...mitt i alltihop skjutsade jag sonen till kompisar dit han blivit bjuden plötsligt.

Hem och äta, och så skjutsa hem en trött mamsen.

Hämtade upp stora sonen med kompisar som ville till samma ställe där lilla sonen befann sig.

Hem för att hämta dottern och vidare ut till Bankekind, för brorsan med fru och barn ringde och ville att vi skulle komma dit en stund.

Där såg jag årets finaste Midsommarstång!
Några tonårsgrabbar som gjort(bla svägerskans barn)


Ja sen blev det ju att åka ett varv för att hämta upp ett billass med ungdomar för vidare transport till div hem
Då regnade det ordentligt på nattkröken....när jag så kom hem satte jag mig i soffan och tittade på tv med sambon.
Han hade inte ens ork till att klä på sig igår...årets midsommar var nog en besvikelse både för honom och för dottern.
Hon sa redan på morronen att hon HATAR Midsommar, och på natten sa hon " Mamma, vi kan väl sluta fira midsommar och bara låtsas som att det är en vanlig dag?"
Och för mig personligen var gårdagen bara som vilken annan dag som helst, så.....

Men tro det eller ej, vi hade uppehåll HELA dan ....regnet kom inte förrän sent på kvällen.
Men nu regnar det här...
Vi ska åka tillbaka till marknaden. Sonen köpte ett par byxor som han inte är nöjd med. Han fick löfte från försäljaren att lämna tillbaka dom idag.

Inget annat inplanerat.
Men det kan ju ändras i en handvändning

Önskar er en fortsatt trevlig midsommar

Kommentarer
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

VIken fiiiin "stång"!! HÄr var varken stänger eller smågrodor;) Jag mådde lite halv kass i magen så speciellt mycket mat bev det inte heller!



Kramis!

2009-06-20 @ 13:14:35
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0