Orangeklädda smådjävlar i ett vintrigt juni....

Jag begriper verkligen ingenting!!
Vi har kommit till mitten på året...vi är inne i juni...när det är juni är det sommar, det vet ju alla människor!
Och när det är sommar är det varmt och soligt, det vet också varenda levande själ!!

Och när det är sommar ska man också vistas utomhus så mycket man kan!
Jag försöker verkligen leva upp till detta

När jag gick till sängs igår kväll visade termometern på +2
Nu har den i alla fall krypit upp till +12...men inte fan kan jag kalla det sommarvärme!

Jag drog på mig en fleecetröja, tog en bok och bänkade mig på altan.....
Efter en stund började näsan rinna, fingrarna började stelna till...och det vetifasen om jag inte började bli blå om läpparna och var på väg att få blåskatarr också

När jag inte längre kunde vända blad i boken pga kalla fingrar så gav jag upp och gick in....tog INTE av mig tröjan men tog på lurviga tofflor.
Värmde några färska jordgubbar i micron...vägrade äta dom kylskåpskalla som jag frös!

Sen la jag mig på soffan med ett täcke över mig....och fortsatte med boken....

Hörde röster utanför och nyfiken som jag är så reste jag mig för att titta ut genom fönstret...

Att små gröna gubbar kan ställa till elände i hjärnkontoret är ju väl känt, men jag lovar att orangeklädda dito kan göra precis samma skada
Varenda gång dom sprungit uppe på tomten eller knackat på så har det vart nåt elände...
Nu stegade dom omkring och typ mätte(steglängd) fram och tillbaka

Ska dom korta ner vår tomtgräns nu eller? Dom tittade sig också omkring och rev sig i huvudet när dom letade efter några träd som senast igår stod ner vid lagårdsplan.....stegade omkring även där

Inte öppnade jag dörren och frågade vad dom höll på med....jag håller eländet ifrån mig så länge jag kan
Små orangeklädda djävlar är inte att leka med....om dom så är kommunanställda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0