Vart är välden på väg?!

Igår fick sonen ett meddelande från en vän.....
Några fd skolkamrater hade råkat illa ut!
Tre skadade och en död!!!!

Han var lite chockad och många tankar snurrade i huvudet....och jag förstod inte riktigt
Först idag, sen jag läst tidningar och kollat nyheter har det gått in

Det kunde lika gärna varit ett av mina barn!!
Det är inte klokt ...vad är det som händer?!

Allt dessa ungdomar ville göra var att fira Midsommar på Öland...

Här tänder vi ett ljus i kväll för både dom här ungdomarna och alla andra som råkat ut för det meningslösa vansinnesvåldet vi har mitt ibland oss.

Kommentarer
Postat av: I-L

Fattar inte vad som hänt med vår värld:( Kanske dags att Sverige börjar tänka efter och sluta gulla med brottslingarna som går på våra gator.

Sätt in resurser i tidig ålder och hjälp dom som inte har gränser att hitta dom innan det är försent. Med alla indragningar i skolor och barnomsorg är det inte lätt att hinna med. Det talas hela tiden om att man ska nå målen i grundämnena, men vad har man för nytta av det om inte den sociala kompetensen finns?



Jag tycker så synd om våra ungdomar som ska ta över denna värld och inte tala om våra barnbarn. Om några år kanske det är riddarutrustning som gäller för att våga vara ute...



Hmm det vart långt det här, men jag blir så upprörd..

Empati,,, vad är det,,,ett ord som snart inte har någon innebörd längre...



Kram vännen...

2009-06-22 @ 07:15:32
URL: http://illi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0