Hur gick det nu då?

Tävlingen avslutad för denna gång!
Det var jätteroligt, verkligen. Så mycket goa, rara , roliga människor som man träffar.
Stämningen i omklädningrummet tex var så hjärtsam så...vi skrattade, skojade och hjälpte varann....där märktes ingen konkurenns.

På själva tävlingsmötet började det fladdra lite i magen.....fan, jag KAN ju inte danserna ordentligt
Kände mig så himla osäker....
På tävlingsgolvet hamnade jag brevid Annika, vi som skojat om här innan att vi skulle just stå brevid varann...och hålla handen hahaha
Men vart var Josefin?! Missade henne Måste varit nånstans bakom mig....för jag hamnade längst fram, i mitten*gulp*
Klistra på stora leendet och försöka cha cha på....det var lite dåligt med själva rumpvickandet pga värken i rygg och bäcken....men jag missade inga steg i alla fall! Jag var överlycklig för det

Försökte verkligen tänka på dom som gett mig tips om att bara tävla mot mig själv, att försöka vara bättre än jag var förra gången. Och inte tänka på att tävla mot de andra i gruppen...tex dom som är instruktörer eller har tävlat utomlands och är vana tävlingsmänniskor
Fattar inte att det inte kollas upp mera i vilken klass man anmäler sig i....nåja....roligt hade jag i alla fall

I nästa dans, valsen, där jag haft så stora problem att jag undrat om jag överhuvudtaget skulle ta mig runt alla varv...vilket jag inte gjorde. Fick en black-out och stod helt stilla och bara tittade
Kom helt av mig....hade inte en aning om åt vilket håll jag skulle dansa....men jag log heeela tiden!!
Så var eländet slut....den stora förnedringen var färdig...så kändes det

Men det kom fram så många människor...både kända och okända...några rara människor här från netlog...och dom tyckte om min dans....och mina kläder....och att dom blev glada av att se mig.....lite rörd blev jag där ett tag måste jag erkänna.
Det känns så gott att höra när man känner sig så kass....

Senare på kvällen fick jag lite "push" från Nicolas och Zuzanna, och det var guld värt.
Det första dom sa var att det var en fullständig dansgläjde jag visade upp på golvet....att jag hade karisma och utstrålning.
Sen efterlyste dom lite mera cha cha och rise&fall
Dom rekomendrade deras "teknik 2-a"....jag sa att jag nog hellre vill börja med ettan!!
Har du inte gått den
Så reste sig Zuzanna och gav mig en kram och sa att om jag inte gått någon av deras teknikkurser alls så var jag fanstastisk!
Käre nån så rar människa.

Ok....jag hamnade på prispallen!!! En tredjeplats blev det!
Men det var innan jag pratade med dom hahahaha

Själva arrangemanget var välorganiserat och det syntes väl hur alla berörda jobbade för att ro det i land.

Senare på kvällen dök det plötsligt upp några kända ansikten lite här och där men jag var för trött för att fatta då....tex Snurringa...och Herr Bauta med döttrar...och Gits man...Mike?
Ja säger då det....om jag inte hälsade så var det inte av snorkihet bara så ni vet

Det var själva tävlingen det.....orkar inte mera nu
Men vilken fantastisk helg det varit. Så mycket roligt vi haft, så mycket vi skrattat.
En del dråpligheter naturligtvis

Tack till mina resvänner....Mariann, Kicka och Inger som körde oss säkert fram och tillbaka den långa vägen.
I love you

Har precis packat upp, och snart blir det nanna kudden ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Kommentarer
Postat av: towe

fin blogg :)

2009-03-29 @ 20:51:01
URL: http://ttowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0