Landskronaresan

Resvädret var sämsta tänkbara, snöstorm!
Det började med att Mariann fick punktering
Hennes dotter och man fick ta över det problemet, jag hämtade upp Mariann längs vägkanten och så åkte vi hem till oss dit Inger snart anlände också.

Så var vi på rullning. Inger körde så bra!
Vi stannade till för att tanka och ha kisspaus en gång....där Kicka höll på att bli inlåst på toan och när hon varnade Inger för att inte ta dörren längst ner så missuppfattade Inger och gick in på herrarnas hahaha

Ända sen jag var liten har jag fått inpräntat i mig att i Huskvarna måste man vinka och hälsa på träjätten som står där. Det bringar lycka. Har överfört det på dottern som sa när vi närmade oss att vi får inte glömma att hälsa på trollet. Så det gjorde vi allihop. Efter en liten stund kom en bekännelse från Inger.
Hon hade allt tyckt att vi var bra konstiga som trodde att Trollet( Lillemor Trell) skulle se om vi vinkade till henne från Huskvarna)

Nästa stopp blev en matpaus på Mc Donalds vid Skåneporten. Där fanns även en stor godisaffär
Som tur var hade dom även sockerfritt godis till Kicka.

Sen började äventyret på riktigt. För då började plötsligt inte kartan stämma *host*
Det hade hunnit bli mörkt och vi var trötta och från baksätet där jag och Kicka satt såg vi inte mycket alls...men ändå lyckades jag flera gånger leda bilen i rätt riktning efter att ha snurrat omkring på vischan.
Men nån mening var det nog med att vi skulle åka fel, för vi såg ett underbart ställe som vi genast ska lägga bud på . Det ska bli vårt LINEDANCEHEM!!!! Ingen av oss tänkte på att fota tyvärr, men jag lovar. That´s the place!

Jag säger bara en sak: VALLÅKRA!!! Där stämde det inte med vår levande GPS för fem öre....men så småningom kom vi fram dit vi skulle. Sent omsider
Hamnade brevid systembolaget och citygross. Matbutiken stängde just när vi kom fram så vår idé om att handla frukostgrejer fick tänkas om....till tidig lördagsmorron istället.

Kickas och mitt rum var större än något vi har hemma. Dubbelsäng, stor TV, bord och stolar, kylskåp
Och stort nog för att kunna dansa i
Varmt var det också. Vi fick slå av elementen och sova med öppet fönster, jag som är så frusen annars.

Vi bäddade sängarna och slog på tv:n. Hann se slutet av Let´s dance i alla fall!

LÖRDAG MORRON

In i duschen, iväg för att handla, fixa frukost och så börja fixa hår och smink.
Iväg till tävlingsplacet där det redan var full fräs.
Det blev till att klä om, gå på tävlingsmöte och så var allt i gång.

På kvällen delade Inger, Mariann och jag på några minidrinkar i form av spermier. Det slog slint i skallen så trötta som vi var. Skrattande ramlade vi i säng ganska så snart.

SÖNDAG

Mariann och Inger hade glömt ställa om sina klockor till sommartid!
Vi åt frukost i lugn och ro och så packade vi in alla grejer i bilen men lät den stå kvar.
Så gav vi oss ut på en dryg två timmar promenad i det vackra vårvädret.
Solen sken och det var så varmt och skönt.
Vi gick till Citadellet. Det blev en del fotande av div blommor som vi inte sett här ännu
Jag har två bilder på Mariann från tävlingen och en på Jossan, det är allt jag har själv från tävlingen så jag väntar otåligt på att få se!

På hemvägen gjorde vi ett stopp för födointag annars rullade det på bra, bättre väder= bättre väglag.

trötta men nöjda kom vi hem framåt kvällskvisten. En underbar helg ligger bakom oss som vi kan minnas länge....om hjärnan vill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0