Så gick den här dagen också...

I ganska lagom tempo dessutom


Fixat lite ärenden via telefon....lite skjutsande och hämtade här och där...

Och så är det ju måndag....vilket betyder DANSKVÄLL

Önskar såååå att min kropp hade lite mera ork bara....att jag inte skulle få himla ont så snart...
Men man får va tacksam för det lilla

Lite sprall blev det allt...svårt att vara för allvarlig hihi
Vi lärde oss "Are we human?"
Till den där låten som går runt runt på radio....are we human, are we dancers.....lalalala
Ganska så lätt...fast snabb...och när kroppen går i slowmotion så hinner man med att dansa varannan vägg typ
Men den var kul

Så fick vi hemläxa
Ojojojoj hur ska detta gå?!
"Fantabulous (a.k.a. Moondance)
64 count, 4 wall

Vi skulle "läsa på" tills nästa vecka så kaaanske vi kan få till nån vägg efter utlärningen.
Vilken utmaning
Men jag ska på´t!! Jajamensan

Imorron är det besiktning på bilen som gäller
Sen ska jag till Mira....handla till mamma....skjutsa och hämta barn i skolan....fixa lunch och middag....
Och så är det danskurs igen

Däremellan har jag div telefonärenden att klara av...och så skulle jag verkligen behöva träna...på både det ena och det andra


På tal om stress....idag fick jag mitt orange kuvert
Ja när den dagen kommer så lär man längta ännu mera efter sol, tussilago och en ljummen sommarvind mot kinden....för så mycket annat kommer det nog inte finnas att glädjas åt....

Jovisst ja.....jag har ju "bokat" en plats på Linedance hemmet
Och där ska Ida läsa för mig, när jag inte längre ser och inte har råd med nya glasögon....och Ilona ska lära ut rullstolslinedanc när jag inte längre kan gå alls....och vi ska ha så roligt och skratta oss till sömns varje kväll alla vi dansvänner
Och våra orange kuvert har vi gjort en brasa av i den öppna spisen.....sånt skit kommer vi inte bry oss om då inte.....

Kommentarer
Postat av: Challe

Det är verkligen ingen utmaning!

Att kunna läsa en koreografi är mycket mindre än vad som förväntas av nivå 3.

Som det är nu så har ju nivå 2 gått om nivå 3 för att nivå 3 är för slappa....

2009-03-03 @ 11:14:55
URL: http://www.lostinline.se
Postat av: Mariann L

Men Challe då! Ta det lugnt!

Javisst, det står ju att koreografierna blir längre och man b ö r träna hemma. Och visst är det en utmaning!! Varje ny dans bör (!) vara det! Annars är det väl inget kul! Hoppas Challe skriver med glimten i ögat. För visst kan det väl var så att en del av oss kan vara slappa ibland av olika orsaker. Men jag tror inte att alla i 3:an tycker så. Om det är så att många deltagare i 3:an tycker det är slappt är det ju Challe som ska ändra på det i så fall! Det är ju han som bestämmer danserna och i viss mån även takten.

2009-03-03 @ 19:22:16
URL: http://mariannlostinline.wordpress.com
Postat av: Världens Bästa Emil

Håller med Mariann... Det är Challe som har det största ansvaret, när det gäller dansen och hur snabbt det går...



Men jag står ju inte omnämnd... :(

Jag försäkte ju iaf danse de första stegen... Haha... :P

2009-03-04 @ 20:59:42
URL: http://metrobloggen.se/suikoden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0