Skrämselhicka!

Hualigen vilken start på dagen. Fick hjärtat i halsgropen när svägerskan ringde och frågade om mamma låg inlagd igen eftersom hon inte svarade i telefonen. Hon hade försökt komma fram flera gånger med en bra stund emellan.
Fick på mig skor medans jag pratade färdigt med henne för att ge mig iväg ....måste ju kolla så hon inte ligger nånstans!
Men jag tänkte att jag gör ett försök själv innan....efter två signaler svarar mamma....VAR har du varit?! frågar jag.
Hon stammar fram att hon har minsann inte varit nånstans och inte har nån ringt heller....måste alltså vara så enkelt att svägerskan slagit fel nummer! Puh!

Så skönt att höra att allt var ok i alla fall....och mamma fick sig ett gott skratt.

Själv mår jag sisådär...lite småfeber och småyrslig och allmänt konstig....och sååå trött.
Planerade att åka till pappa....i hallen med ytterkläder på kände jag att "Det gåååår bara inte!"
Av med kläderna och vippade ner mig en timme på soffan.
Upp och skjutsa sonen till skolan för ett prov. Handlade på hemvägen och svettades och frös omvartannat, och började bli skakig.
Pulade in grejerna i kylen och så iväg till soffan igen.

Nu ska jag på möte i dotterns skola(utvecklingssamtal).....efter det måste jag hämta klubbtröjorna som ska delas ut på dansträningen ikväll.

Det är tur att dottern lagade så mycket mat igår att det finns rester tills idag
Då hinner jag vila lite till innan jag måste ge mig iväg.
Fast som det känns nu blir det ett kort besök i danslokalen.

Har skrivit en packlista inför helgen....hoppas jag kommit ihåg allt!
Så mycket jag tänkt göra den här veckan som jag nu inte orkar.....tänkte lägga mig i "grillen" för att slippa se ut som en albyl, men bara tanken på att lägga mig där gör mig trött hahaha
Sen hade jag tänkt prova lite hur jag ska ha håret och smink och så....men vet ni vad...det får fan bli som det blir när den dan kommer!
Allt sånt där får det att kännas som jag skulle bestiga Mount Everest minst .....

Ska nog bli en liten puppa tills på fredag.....typ ligga i koma i min kokong och bara skratta åt omvärlden.
Och så på lördag....blir jag en fjäril...en VACKER fjäril....
Nä nu är det slut på dagdrömmandet......verkligeheten kallar!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0