Vilken eftermiddag!

Igår gick jag ju och väntade på att mamma skulle få åka hem från sjukhuset.
Hon var fortfarande dålig, men det fanns dom som var sämre och dom behövde hennes sängplats!

När klockan var 13.30 ringde jag avdelningen och frågade NÄR hon skulle hem(så jag kunde planera lite )
Läkaren skulle skriva nåt som skulle skickas till socialen för att det skulle installeras ett trygghetslarm hos mamma fick jag veta.
Eftersom hon inte är 75 år så måste det gå genom en speciell avdelning tydligen.

Ska det behöva ta sån tid?!

Jag ringde upp människan som hjälpt oss när pappa behövde boende. Drog hela valsen och på stört hade hon beviljat larm och tillsyn morron och kväll!
Hon skulle ringa direkt till servicehuset och sen till avdelningen så jag kunde hämta mamma direkt.

In i bilen, ner till stan och lämnade av Kicka så hon inte skulle missa sin tid hos optikern...upp till sjukhuset där en sköterska säger att mamma redan åkt hem

Försökte ringa syrran för att se om hon hämtat, men inget svar.....

Jaja ner till stan igen för att köa utanför biografen ....för att få biljetter till en förhandsvisning.
Stod i snöandet i drygt en timme.
5 minuter innan bion öppnade ringer en sköterska och säger att mamma är väldigt trött nu efter att ha suttit och väntat hela eftermiddan och frågar NÄR jag tänker hämta henne

Helvetes jävlar vilket uttag hon fick kan jag säga!!!!
Hon blev helt bestört....
Nåja in och hämta biljetter, och den här gången kan jag lova att jag armbågade mig fram bland dessa ungar som TRÄNGER sig i kön

Ut till bilen och upp till sjukan igen.
I med lilla mamma i en rullstol och rally ner till bilen.....stannade vid en mack och köpte korv och mos till henne
In med mamsen och skärde korven(eftersom vänsterarmen inte hänger med) och fixade lite snabbt.
Sen iväg till bion som började kl 18.00
Bara reklamen hade börjat när vi satte oss.... "Shopaholic" hette filmen, lite rolig faktiskt

Bakom hamnade detta stora ungdomsgäng som varje gång tränger sig i kön.
Nu satt dom och pratade höggljutt....tog kort stup i kvarten och hade fötterna på mitt ryggstöd.
Det kröp i kroppen kan jag säga.....men så fick jag en spark för mycket och då ni....

Jag vänder mig och om och säger HÖGT och TYDLIGT: Sparkar du mig EN gång till i huvudet så vrider jag av dig fotjäveln!!!!!!!!!!
Hela gänget börjar flina drygt......Passa på att skratta ni för snart har ni inte så jävla roligt längre det ska jag säga er!!

Knäpptyst i hela salongen och inte en människa vände på huvudet .....men resten av filmen slapp jag andras fötter på mig i alla fall.

Ut från bion och iväg till dansen....kom 20 minuter för sent....på med skorna och ut på golvet
Fick lära oss en så åååå mysig dans....Wawe on the wawes eller nåt liknande...
Blev helt kär i både dans och musik

Och Grammis hade otur som inte var där....det här var hennes stil!
Country och långsamt

Efter att bara ha ätit "frukost" så blev jag yr...skakig....och åkte hem innan kursen var slut
House hade börjat och det var jag bara tvungen att se!

Men sen gav jag upp för illamåendet och satte mig i bilen igen...för att köpa mig en hamburgare!
Och den var gudagod kan jag säga hahaha

Så ville sonen ha sällskap vid en film...Twilight....gillar inte vampyrfilmer, men den här var ju lite gullig
En killvampyr som blev kär i en "vanlig" flicka....och hans familj var "vegetarianer", drack bara djurblod

Klockan ett stöp jag i säng....men det kröp i hela kroppen och återigen försökte jag knuffa undan danssteg och sångtexter ur hjärnkontoret.
För så dags på dygnet behöver dom inte hållas där tycker jag!

Nu ska jag iväg och duscha mamma för de hann dom inte hjälpa henne med på avdelningen.
Sen behövde hon ha lite handlat.....

Vi lär nog höras framåt kvällningen....den som vill

Kommentarer
Postat av: Lillstrumpa

Eftersom jag stod som anhörig och lämnat alla mina nummer till sjukan så är det konstigt att ingen ringde mig från början.Konstigt!?Och mamma skulle ju inte fått komma hem alls så ungarna och jag hade tänkt hälsa på henne efter träningen.Det är inte lätt när man inget vet.

Kram

2009-03-11 @ 11:55:14
Postat av: Gittan

Nej du lillstrumpa, det är inte lätt när man inget vet:)

Jag visste ju inte så mycket heller haha

Trodde ju att du hämtat henne när dom sa att hon åkt hem, eftersom jag visste att du skulle dit.

Och vi pratade ju i går kväll....så nu vet vi allt hahaha

Huvudsaken är ju att hon är hemma nu, men sjukhuset har gjort ett stort fel!!



Kram/Gittan

2009-03-11 @ 16:10:52
URL: http://gittzyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0