Bjärbykväll!

Jätterolig kväll som vanligt!!
Fast det känns som jag hann med mycket mer än jag brukar haha
När halva kvällen gott var jag klippt slut i kroppen...och jag som lagt upp en plan att ta det lugnt och verkligen bara dansa sånt som jag tycker är jättekul....
Bara det att det var mycket sånt....många nybörjardanser ...lite kul att återuppliva

Mycket folk som var där för första gången ikväll...några bekanta ansikten och några nya
Träffade bla på Britta, en underbar dam som kommer från Eskilstuna men som nu flyttat neråt
Stötte på henne första gången i omklädningsrummet på Swedish open

Motala,Mjölby och Norrköpingsfolk som jag pratar lite mera med för varje gång känns det som
Mycket trevliga människor!

Lite finurlig kände jag mig tvungen att vara....när det dansades vals så ställde jag mig vid sidan om och försökte få ögonkontakt med mina SOI`N vänner....det tog tid kan jag säga!!
Men när jag väl fick det så spände jag ögonen i dom och påpekade att dom skulle tänka på hållningen, upp med huvud och blick mm mm preciiiis som BH:n försökte pränta in i huvudet på kursdagen
Och så påminde jag om höftrörelserna i cha chan hihihihi Såg en aning stelt ut om jag ska va ärlig

Men oj vad dom sträckte på sig, tittade upp och log ...
Sen kände jag deras ögon i nacken resten av kvällen när jag var på golvet....får väl vänta på "domen", kanske hos luttan

Sen till en helt annan sak....ni som brukar läsa här kanske minns att jag skrev förra veckan om att Mariann och jag gett en "maskot" till vår vän Inger...en Skalis
I helgen hade den rackarn klättrat upp i en Forsythabuske på Ingers kolonilott....
Och eftersom han verkade tycka det var roligt att vara ute i vida världen så tipsade jag Inger om att ta med Skalis till Bjärby
Sagt och gjort...Kicka och jag hämtade upp dom båda....Skalis fastspänd som man ska vara när man åker bil


När hans matte åt mat så ville han smaka, men se det blev inget av med det inte.
Så i ett ovakat ögonblick försökte han snugga åt sig lite rester


Sen försvann hans matte ut ...och dåååå passade herrn på...

Barhäng med Kicken


Kastade sig ut på dansgolvet(titta noga på golvet så ser ni nåt grönt=Skalis)


Flirtade med Ulrika


Och tror ni inte han var igång och tafsade också!

Och hans matte som säger att hon ska välja ut vilka han umgås med så han inte blir helt förtappad(läs Mariann och Gittan)
Men jag undrar allt hur han är uppfostrad jag....

Nåja resten av kvällen höll han sig i skinnet...eller skalet ....
Trötta och slitna och halvt bortdomnade försökte vi knöla in våra kroppar i bilen och susade hemåt i mörkret
Glada och nöjda efter ännu en fantastisk danskväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0