Kors i taket!

...eller i arslet som kärringen sa när hon satte sig på lien

Status que: Febern har gått ner, huvudvärken är borta....en satans värk att tampas med är kvar
Så, färdig gnällt....för den här gången!

Guuuud så gnällig jag varit ett par dar.....men så igår när jag läst alla gulliga kommentarer, pratat med Mariann....och tänkt lite på det där med positivt tänkande....att man ALLTID har ett val.....

Nu valde jag att vara ledsen(tror jag behövde det för att kunna orka vara glad)
Jag valde inte att bli sjuk, men jag kunde ingenting göra åt det mer än att lindra symtomen och vänta ut det
JAg blir ju varken friskare eller rikare av att vara ledsen så.....

Igår kväll tänkte jag ta en promenad....gick inte så bra...så Kicka skjutsade mig runt på moppen hahaha
Hittade ett får som rymt från hagen och var långt borta från sin flock.....ringde så det fick hjälp
Så satte jag mig på rumpan och plockade :



Jag älskar liljekonvaljer (och gullvivor)

Efter att ha fått kyckling i magen, konvaljdoft i näsan så var jag mycket gladare....

Sen fick sonens flickvän och dottern för sig att jag borde spela lite spel och "vila" mig hahahahaha
Alla som känner mig vet att jag avskyr dataspel....jag fullkomligt hatar att spela....jag är urkass!

Tanken var så här....jag som förr hade massor av blommor och odlade lite allt möjligt har ju låtit alla land och rabatter växa igen för att jag helt enkelt inte kan ta hand om dom....men jag saknar det!
Nu tyckte tjejerna att det var dags igen.....
Dom satte mig framför datorn och DÄR kunde jag odla sallad och morötter.....när jag fått bättre level så kunde jag odla mera saker....och så sälja på torget HAHAHAHAHA

Ja kors i ....vad ni nu väljer för ordspråk.....tror ni inte att jag nu sitter här emellanåt?!
Mitt i en film igår kväll reste jag mig med orden: Kommer snart, måste bara skörda mina morötter som är klara och så och vattna lite nytt!"
Tror ni att några fick roligt?!

Men roligast fick nog jag ändå....när min speltokiga karl som i åratal ägnat sig åt dessa spel som Doom och World of warcraft och allt vad det heter, som bara går ut på döda, dööööda, DÖDA.....plötsligt reser sig och säger: Kommer snart, nu är nog min skörd färdig!


Så kära koloniälskare, amatörodlare och spelgalningar: Välkomna till www.molehillempire.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0