Lättat samvete - striptease - körsbärsvin

Igår kändes det som söndag - heeela låååånga dan
Det bästa med det var ju att det inte är måndag idag en hel helg kvar liksom!

Vaknade skapligt pigg och i skaplig tid....smög mig upp och åkte till affären för att inhandla div godsaker
Hämtade upp mamma och så åkte vi till pappa där vi dumpade av alla godsakerna
Jag tog upp honom ur sängen och så satte vi oss på balkongen i solskenet....när det blev dags för lunch så tog jag med mamma hem till mig.

Hon var klädd i långbyxor, långärmad tröja och jacka.....jag fixade fram stolar, dynor och så bänkade vi oss i solen. Det tog inte lång tid förrän det ena klädesplagget efter det andra åkte av
Snart satt både mamma och jag i bara underkläder HA HA HA

Efter en stund sög det i kaffetarmen sa hon, så då blev det lite smörgås och fika....NUUU måste vi sola igen sa hon ganska snart och så "sprang" hon iväg och bänkade sig halvliggandes med fötterna på en stol

Efter tre timmar sa hon att nu började det nog bli dags för kärringen att åka hem....fixade en matlåda med potatisgratäng, grillad fläskfilé, grillade grönsaker och tztaziki....

"Hur dags stänger systemet idag?" frågade mamma när vi brummade i bilen.....om 12 minuter sa jag.
Kör då så vi hinner, vinet börjar ta slut!
Jag frågade om hon ville ha samma som sist....kom ju på att hon faktsikt tycker om körsbärsvin, vilket jag sa till henne.

"Ja jösses så dum i huvudet man kan va, sa mamma. Att vi inte kommit på det tidgare"
Vi hann allt få med en flaska innan dörrarna slog igen

Så nu sitter jag här, lätt i sinnet efter att lättat på samvetet och varit hos pappa....även om det bara blev en stund på balkongen idag.
Och jag har alltid roligt med mamma

Även jag har en flaska vin på kylning, för jag vill ha det iskallt......lite hop plock av rester till middag....fortsätta njuta av det fina vädret på altan tills det blir kallt framåt kvällen...då kryper jag upp i soffhörnet, tänder ett doftljus och fortsätter njuta av att bara finnas till
Vissa stunder känner man sån frid i själen att man nästan kan höra änglavingars sus *suck*

Kommentarer
Postat av: I-L

Det där med att komma i sista stunden till glasbanken har vi ju erfarenhet av. Om du glömt så är det bara att hoppa ur bilen, kuta över vägen och sätta foten för dörren innan expediten hinner att låsa. Det var tider det:) Kram

2009-05-02 @ 19:52:17
URL: http://illi.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Hej gumman!!



Oj vad jag saknar min mamma när jag hör att ni har så skoj! Mamma och jag hade oxå asgarv jämt :)



Gumman...jag skrev i ett mejl när jag fick inbjudan till ljuspartyt att jag inte skulle komma..... Puss och kram, dax för en fika snart?

2009-05-02 @ 22:55:28
URL: http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se
Postat av: I-L

Visst var det Jönköping,,, mitt livs roligaste resa:)

2009-05-03 @ 08:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0