Positivt tänkande!

Var ju på föredrag om personlig utveckling igår kväll....mycket klurigheter att fundera på.
Även om jag kände att jag håller på att komma en liiiten bit på vägen, alldeles av mig själv
Kände igen mycket av det hon pratade om...vissa saker var svårare att ta till sig.

Ta ett litet steg i taget till förändring....Prova att säga NEJ! Och lämna ingen förklaring till varför, för det behöver ingen veta!
Ok...jag har börjat säga nej...även om det kanske mera är i viskande ton och efterföljs ALLTID av en förklaring, för att jag tycker personen som jag just nekat har rätt att få en

Försöka se möjligheten i stället för svårigheten i varje situation du hamnar i....
Lättare sagt än gjort

Sluta säga "MAN" vill ha fika nu....."Man" tycker att det är si och så....osv....det är väl JAG/VI som tycker?
Hmmm

Prova småsaker som att sätta dig på en annan plats i soffan, en annan stol , ät med andra handen osv
Lite kul

Var snäll mot dig själv!!! Tyck om dig själv för den du är!


Avslutningsvis: Ställ dig framför en stor spegel och titta på dig själv i två minuter.
Bestäm dig för att du duger med alla dom skavanker som finns.

Ok, alltså, jag har nu stått framför spegeln.....och jag har försökt så in i norden att vara positiv ...och ...
Jag har väldigt fula och slappa lår, men som tur är döljer den stora hängmagen det!!

Ska försöka tänka så positivt jag bara kan ...och vem vet....inom kort kanske jag tycker att allt tråkigt är alla tiders kul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0