Pyssel och kalas

Hade inte tänkt att åka iväg på pysseldagen med dansvännerna idag....det har varit lite mycket nu ett tag
Och vi hade ju ytterligare ett kalas idag

Men nog sjutton ställde jag klockan när jag gick och la mig...förberedde familjen att jag skulle va borta nästan hela dan, plockade fram lite grejer jag skulle ha med...kände mig väldigt inspirerad för en gångs skull

Fick plötsligt en massa idéer igår ju...

När jag kom inknallandes på NBV så var bara familjen Åkerblom på plats...och så Emil, men han räknas väl nästan in i familjen....och Kenneth var ju inte där...men jaja

Efter att ha hälsat ordentligt så började jag lägga fram min idéer för dom andra....sen var det bara att välja VAD jag skulle ägna dagen åt...åtminstone vad jag skulle börja med
Sy in en kjol...ändra en klänning....pynta min mockaväst....eller börja sy på en ny klänning som jag fick en idé till igår

Flitens lampa lös

Allteftersom dök det upp flera pysselsugna ....för en gångs skull...hör och häpna...så pratade jag inte så mycket
Var så koncentrerad....sydde fast fransar på västen och så värmde jag fast lite bling-bling

Så iväg på kalas...firade systerdotter Linda som fyllde 19 år
Roligt att träffa syskon och syskon barn....och syskonbarnbarn....
Som vanligt höll jag på att säga...satt jag med "barnen" vid saftbordet
Det är sååå mysigt

Bjöd in släkten på sonens student....

Efter NÖTKAKOR....jättegod chokladtårta och lite annat mumsigt så åkte jag och Kicka tillbaka till pysslet
Fast Kicka hämtade bara sin moppe och åkte till sin bror...medans jag blev kvar och började klippa till tyget till klänningen.
Men där nånstans tog energin slut

Plockade ihop mina grejer....satte mig ner vid bordet och pratade en stund...sen åkte jag hem och möttes av ett berg med våt tvätt som skulle hängas....torr som skulle vikas....och så stekte jag bara pyttipanna till middag.
Så gick jag ut på en promenad...hittade en stor bukett gullvivor till

Nu känns det som jag har sandsäckar på ögonlocken....ska lägga mig och läsa lite i min bok
Risken är stor att den slår mig i ansiktet bara

Den här helgen har varit vansinnigt trevlig men intensiv....konstigt nog känns det ganska skönt att det är måndag och back to rutins imorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0