Restaurangbesök

Igår kväll, lagom när himlen öppnade sig och visade sin allra sämsta sida, trampade Kicka och jag genom vattenpölar för att möta våra linedancevänner i uppvisningsgruppen för ett restaurangbesök.

Vi skulle samlas på Ghingis för att inta en Mongolisk wokbuffé


Man tar en tallrik, plockar på grönsaker, lamm/fläsk/nöt/kyckling, fisk/skaldjur, häller på olika kryddade oljor och så ser man på medans kocken wokar ihop din mat. Efteråt finns olika såser att hälla över maten om man vill.

Att man kan bli sååå mätt på grönsaker?!?!?!

Man började med soppa eller minivårrullar till förrätt...och så hittade vi ett dessertbord med chokladkladdkaka, morotskaka, glass, choklad och hallon pannacotta, hallon, ananas, persikor, mandariner och litchie


Någon var mätt redan efter förrätten och klagade över sin lilla mage.....tog ändå två omgångar mat och fyra!!! varv vid dessertbordet hahahaha
Någon frågade efter första tuggan hur dags stället stängde!



Proppmätta, till bristningsgränsen...det gjorde t om ont i magen bara av skratta, vilket vi gjorde ganska mycket...åtminstone på min halva av bordet
Det gick baske mig inte att ta djupa andetag ens en gång hihihihi

Vi skildes åt i spöregnet och försvann åt varsina håll....jag och Kicka åkte hem och kastade av oss kläderna...på med myskläder och slängde oss på varsin soffa
Skrattande påpekade hon att jag såg höggravid ut

Idag har jag varit hos pappa....jobbigt idag
Kicka har loppisen öppen så jag har varit hos henne en stund....eller ett par stunder I omgångar
Fått springa emellan för att byta tvätt i maskinen mm....

Har inte kunnat äta frukost, för jag är fortfarande mätt

Nu gäller det att ladda om för om en timme ska vi vara på kalas!!!
GRATTIS MARCUS PÅ 15-ÅRSDAGEN!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0