Så här är läget....

...gårdagen försvann utan att jag ens hann mina "Måsten"
Eller hann och hann...jag sket i det helt enkelt.

Första halvan av dan bara låg jag.....
Andra halvan var jag på väg halvvägs till h-e tror jag....
Sambon fick typ ett städryck och skulle prompt ha iordning på altan....och i köket där det samlats saker i ett hörn....
Folk kommer och lämnar saker till dotterns loppis(vilket är jättesnällt) men när det inte är öppet så bara ställer dom det på altan.
Så där har stått kartonger som ingen av oss orkar lyfta eftersom alla är trasiga i familjen.
En del har vi dock fått inomhus i alla fall....

Dottern kunde knappt röra sig igår....bar på brorsdottern i torsdags och förvärrade sin ryggskada
Sonen hade även han ont i sin rygg+knän och haltade omkring letandes efter sina kryckor...
SAmbon kan ju inte ens gå!!!!!
Så han satt på en stol och dammsög två dynor...

Medans JAG fick försöka knöla in dessa kartonger i bilen för att köra ner till loppisen....mycket av det var trasigt så det blev ett lass till tippen också....
Sen plocka runt grejer, dammsuga och torka av golvet i köket...

På slutet släpade sig fötterna över golvet, kunde inte lyfta dom....jag grät så tårarna sprutade....hade så ont så jag höll på att få panik.

Då ringer sonen och vill ha panodil för han har sån värk i sitt öga!

Skrikande av smärta och fortfarande med tårarna rinnandes nerför kinderna försöker jag knöla in kroppen i passagerarsätet i bilen....sonen får övningsköra, och han kör sååå mjukt och försiktigt så

Lämna piller och så hem igen....där jag får SKALA små jäkla färskpotatisar för familjen äter dom inte med skal på...
Dottern tar dock moppen och handlar det viktigaste ....sen grillar hon kött vilket hon är superproffsig på

Jag kan inte ens sitta längre...så jag får stå och äta min mat
Sen får jag hjälp med att lägga mig i soffan, där ligger jag tills det är dags att ta sig uppför trappen för att lägga sig i sängen.
Huvudvärken är inte längre mitt största problem

I tv rummet ser plötsligt både jag och sambon att det kryllar av myror!!!
Dom är överallt dom små jäklarna....
Skulle snarast behöva införskaffa dosor.....
Samt röja och dammsuga även i det rummet.....och i sovrummet....
Undrar när jag mår så pass bra i kroppen igen så jag rasera den.... återigen....

För städas måste det ju....det växer en över huvudet till slut...men vad gör man när man är trasig och inte har orken?
Jag minns en tid när jag tyckte det var roligt att städa...när jag hade det fint hemma...nu skäms jag för hur vi har det och bara de allra närmaste får komma in här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0