Vad händer då....

...ja ni....igår så startade mitt körprojekt!
Varit spänd hur det skulle mottagas....lite pirr i magen hela förmddan igår.
Visst var det lite rörigt ett tag :)
Bord skulle flyttas och stolar skulle ställas fram.....folk började strömma in och skulle prickas av på anmälningslistan, betala anmälningsavgift....biljetter skulle bokas
Samtidigt som tusen frågor dök upp från alla möjliga håll, typ samtidigt.

Men jag redde ut det, med god hjälp från Mariann, Kicka, Pernilla och Åsa. Staffan var med på ett hörn också.
TACK till er, skulle inte kunnat klara det utan er! :)

På klockslaget kom vi igång....strax över hundra sångare ville vara med och sjunga på årets julkonsert!
Jag är helt överväldigad :)
Och vilken övning det blev....som alltid med denna underbara kvinna som ville vara med som körledare för detta projektet.

Den 28/11 sjunger vi med Carola på hennes julkonsert i Norrköping.
Den 14/12 sjunger vi med bla Magnus Johansson, Sten Nilsson, Marcos Ubeda....i Missionskyrkan i Linköping.

Det har varit ett pyssel att få ihop allt...mycket arbete som ligger bakom. Planeringen har varit igång sen februari!! :)

Förr om åren när jag hållt i denna typ av konsert har jag ju haft ett färdig koncept liksom, eftersom jag var med i en befintlig kör....ledare och lokaler var ju redan klart.

Men det känns gott att va igång.....och än så länge har jag bara hört positiva reaktioner.

Idag har jag tagit det lugnt på förmiddagen efter en sömnlös natt pga värk. Det blir ju lite mycket med att flytta runt alla dessa stolar....

Åkte iväg och handlade lite med sonen....träffade på en liten trollunge i affären som prompt ville följa med farmor hem:)
Efter lite smörgås och frukt är det nu dags att "dega" lite.....Kicka har gjort en trolldeg och kavlar och kakformer fyller hela köksbordet.

Jag har lite "jobb" att fixa vid datorn och ett par viktiga telfonsamtal att fixa.....och om ca två timmar bär det iväg för en visning.

Det rullar på.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0