Dans i Kristinehamn

Detta inlägg kommer innehålla en väldans massa TACK!!

Tack till:
Ilona, Kjell och Linda för att ni ordnat detta evenemang så suveränt bra :)

Johan för att jag fick åka med till Värmland

Till Anna och Eva för att jag fick "låna" resesällskap(tror jag <_&lt:)

Till Trollet, min danssyster, för att du finns och lyser upp tillvaron :)

alla goa människor som delade bord med mig, och alla trevliga människor överrallt ifrån som gör danstillfällena till så mycket mera än just danstillfällen

Lördagen började med ett sms från chauffören: "Hämtar dig 9.45"
Kl 9.40 stod jag på plats. Det blåste halv storm. Var +3 grader.KALLT.
När jag kände blåskatarren börja närma sig sitt fäste, läpparna kändes som efter en förstoring, kroppen hade stelnat till "vandrande pinne" stadie...då dök bilen med chaufför upp som skulle ta mig till Värmland.
Kl var då 10.20

Han stängde av motorn för att börja med ....paus!!! In på ÖB för att köpa godis och ceeze doodles= lunch
Jag försökte under tiden bända in kroppen i bilen....

Så var vi på väg....ett snabbt stopp för att tanka bara , så var vi snart framme

på med dansskor och upp på golvet för dagens första workshop. Johan tog på sig boots, han måste ju tänka på sin image.

Kl 13.40 vid en kort paus förstod jag att han saknade sitt vanliga sällskap något frunktansvärt!!!
Då blev jag nämligen kallad "Jävla kärring".....kände alltså igen jargongen:)
Anledningen var att han i ett (trodde han) obevakat ögonblick bytte till dansskor!!! hahaha

Sen beskyllde han mig....kan ni tänka er? .....för att pratat så mycket under resan att han inte kunnat lyssna på radio!
Jag fick ju inte en syl i vädret!!! Kände mig lite yr pga syrebrist.....
I nästa mening kom dock något positivt...eller? " Det som är bra med Gittzy är att man kan prata om precis vad som helst för hon lyssnar ändå inte på vad man säger"

Nåja jag hade mycket trevligt sällskap under kvällen....en massa glasa östgötar...örebroare och värmlädskor.

Kanske att vissa uppfattade bordet där jag satt som lite störande emellanåt...men va fasen, man har inte roligare än man gör sig!! :)

Jag försökte så gott jag kunde hålla Johan sällskap på "variant"sidan av dansgolvet....men efter att ha dansat pic nic polka till det mesta, t om ave Maria så kände jag att det fick va nog.
Han kämpade dock tappert för att hålla GUB:s image uppe :)

Av dagens workshops gillade jag fyra stycket jättemycket!!
Hoppas vi kan försöka hjälpas åt att hålla dom igång, vill inte glömma bort dom!
PLAYING WITH FIRE ......den var jättekul

BLACK OR WHITE....Jag säger bara Michel Jacksson.....Roligaste dansen denna dag som ibjöd till MÅNGA skratt...tänk er själva....moonwalk och skrevgrepp och juckande HAHAHAHAHA
AY AMOR....jättemysig lite rumba stil...me like
LIKE IT RUFF....enkel och skitrolig dans som man kan spexa till lite:) Johans namn på denna blev: Spank me silly :)

Jag ångrar inte en minut att jag åkte iväg på denna tillställning.
Även om man är seg som attan efter en så lång dag .....
Nu vill jag dansa :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0