Lite depp

POFF sa det....så försvann lite ork och lite lust!
Vet ju att det går upp och ner, men blir lika besviken varje gång jag känner så här.
Fast ändå är det inte lika eländigt den här gången.....antar att jag fått så mycket positiv laddning den sista tiden att lite tar udden av det negativa.

Precis när man fått näsan över vattenytan och kunnat börja andas så händer nåt som tar andan ur en igen...SHIT!

Igår kom besked som slog undan fötterna på oss ..... Kämpa, kämpa men vet inte riktigt hur?!

Inatt brakade Kickas rygg ...ännu värre den här gången.
Kunde knappast andas, grät och skrek och hade panik.
Fick en akuttid till en kiropraktor som kunde hjälpa henne till något drägligare tillvaro en stund.
Men det krävs minst 5 behandlingar. Pengar till detta?!?
Hon måste ju få hjälp stackarn, vilket innebär att jag inte kan hämta ut mina glasögon jag äntligen efter 5 år kommit mig för att beställa.
har ju knappt ledsyn med dom jag har nu(enligt optikern)

en helomställning i våra liv har också skett de senaste dagarna....här har vi i 14 år bott i lugn och ro....
Plötsligt är det trafikkaos...tusentals människor som sptaserer förbi vårt hus. T om katterna är fundersamma.
Sån brist på respekt så jag blir fly förbannad!
Inte ens avspärrning hindrar folk från att parkera på vår tomt.....stänga oss inne/ute så att vi inte kan ta oss till och från vårt hem när vi vill!!
På bara en dag så förändrades vår trygghet till kaos. Vårt hem känns inte så mycket som vårt hem längre :)

Jag har fått lyfta/bära lite för mycket ett par dar nu...vilket genast slår tillbaka på värken. Kroppen protesterar.

Allt detta sammanslaget gör att jag tappat lusten att åka och dansa.
Vill helst inte träffa folk.....tappat orken....
Idag tänker jag lyssna på min kropp och inte på andras viljor och argument att jag kommer känna mig bättre sen......jag stannar hemma i soffan ikväll!!!
Imorron är en ny dag och vi får se hur det blir med lördagens dans.....Jag som var peppad att spöka ut mig lite har inte ens tänkt en tanke förrän nu på att man kanske skulle införskaffat lite rekvisita då :)

Ledsen om jag gör nån besviken nu....men jag tror nog en och annan förstår...
Just nu tror jag min skyddsängel har tagit semester....och "den andre" har tagit över för ett tag :)
Nu hjälper inte ens cheeseballs eller choklad...och dåååå är det illa!

Kommentarer
Postat av: I-L

Tänker på dig vännen <3 Kan jag hjälpa dig med något så vet du vart jag finns!

Kram

2009-10-30 @ 20:22:57
URL: http://illi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0