Att vänta in själen....

Vissa dagar mår man bara skit...värken 24/7 verkar äta upp en levande :)
Det händer ju också emellanåt att man drabbas av nåt virus eller nån infektion som däckar en totalt...

Men så finns det dagar när man egentligen inte kan ta på riktigt varför man känner sig så trött, nere, ledsen mm
det är svårt att få ihop tankarna och få nån struktur på vardagsbestyren.

Det händer VÄLDIGT mycket runt omkring mig i mitt liv heeeela tiden.
Ibland hinner jag inte ens med att sortera bland känslorna.

Så det kommer dagar när jag bara lägger ner.....jag måste bara få vänta in min själ för den har halkat på efterkälken.....

idag har varit en sån dag.....jag har bara velat vara i fred....tänka på allt och ingenting, analysera min känslor mm

Tog ju en liten powernap på soffan på morronen:)
Sen har jag omstrukturerat dagen så jag inte haft ett enda "måste"
Isiodors husse var ledig idag, så det blev en inställd promenad....mammas genomgång av medicinlistor får vänta till en annan dag....

Jag tog min rosablommiga stol, en tidning och åkte ner till ån och satte mig i solskenet.
Läste lite, tittade ut över vattnet och bara var.....

Åkte hem och gjorde kåldolmar och en jättegryta köttfärssås

Mitt i allt rörandet fick jag veta att vi var bjudna på kalas :)
Miss i internkommuniceringen eller också var min hjärna avstängd redan då....
Bestämde dock att jag skulle avlsuta matlagningen och äta i lugn och ro istället för att stressa iväg, vi tar fiarandet en annan dag.
Men Maria, STORT GRATTIS på din dag :)
Tack för att du finns, du är en fantastisk människa som är värd att firas med bravur!! :)

Nu ska jag återgå till grytorna och sen ska jag återegå till att leka surrikat tror jag:)
HAKUNA MATATA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0