GLAD!

Dagen började med lite besvikelse..... Vi har som tradition att varje år åka på Ulrika marken likväl som vi åker på Skänninge marken.
Men jag var tvungen att bli hemma i år för att ta hand om sambon.
Mariann, vår egen :) kom kl 8 i morse och hämtade upp dottern, sen åkte dom vidare och hämtade upp sonen. Så dom fick i alla fall gå på marken och var sååå glada för det! Tack älskade vännen för hjälpen :)
Det satt långt inne att sonen följde med, det där med rutiner och info....men det blev jättebra!

Själv tog jag en skogspromenad med vovven, satt i solen en stund...satte en bulldeg som Kicka skulle baka ut när hon kom hem. Hade ju beställning från Mia :)
Men orken tog slut för dotera så jag fick ta över bullbaket...jisses så gott det är med nybakade kardemummabullar :) En lisa för själen....

Så fixade vi lite mat och pysslade lite med sjuklingen och så gav vi oss av till Bjärby för att dansa.
Och det var precis lika trevligt som alltid. Jag blir så himla glad av dom här kvällarna!
Det riktigt sprudlar i kroppen av glädje....
Så himla mysiga, underbart goa människor man träffar...pratar med ....och ja...har några spridit influensavirus ikväll så är det väl vi, har kramats och kramats och hej å hå så himla gött det har varit då :)

Lyckades ta mig igenom några av dom nya danserna utan några större fadäser, känner mig så stolt
roomba var nog den lurigaste....

I morse när jag tittade mig i spegeln såg jag typ ett trött ruffsigt troll....nu ikväll ser jag värsta glada partypinglan typ hahaha :)
Tänk att lite positiv energi från fantastiska människor kan göra så mycket!

Köpte med lite god mat hem till grabbarna, snacka om det blev uppskattat?
Överraska med grillade revben med potatissallad och entrécote med hasselbackspotatis till kvällsmat....
Så gott och billigt på Bjärby. Attans att jag körde idag när vinet var så billigt hahaha:)

Tack Challe för bra DJ:ande!
Tack alla Motala, Norrköping och klubbvänner för en underbar kväll
Länge sen jag fick en sån kick känns det som.

Och nästa vecka blir det massor av mera dans....tänk vad mycket jag har att se fram emot!
Försöka samla lite energi, för hur jag ska orka med sonens flytt och städ har jag inte lyckats filura ut än...det tar vi när det blir dags :) Det är ju ändå nån vecka kvar....

Saknade dock Mariann ikväll...men vi ses ju snart igen
Och det grämer mig lite att jag missar körworkshopen i helgen....men jag lär inte får tråkigt i alla fall!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0