Vilken dag!

Strålande solsken och ett lagom tempo på dagen:)
Mamma ville så gärna åka till stan, så jag och Kicka hämtade henne och så åkte vi till bondens marknad.
Hon var helt salig:)
Vi fick bära så vi baxnade haha
Själv kunde jag inte låta bli att fylla en påse med tomater i olika storlekar och färger....nyplockade morötter...sommarmarmeladen jag köpte sist(nästan slut :))
Och så en knippa dahlior


Tänkte även fölänga sommaren med lite färska jordgubbar



Efter div andra ärenden så dumpade vi av en trött mamsen och begav oss hemåt för lite välbehövlig vila innan det var dags att sätta i gång med maten.

nu hamnade jag vid datorn en stund....ätandes nougat och ingefärskarameller jag fick av Kicka från marknaden i torsdags:)
Fick även fina strumpor, stark ost....en änglamagnet av Mariann och korv och fudge av sonen

Imorse hade jag tänkt pyssla lite här hemma, men den känslan har runnit bort nu :)
Tänker bara ta det lugnt...läsa, se på tv....mysa lite i lugn och ro
Lite pirr känns det dock i magen...spännande!!
Anmälningen till Adventssparken är inlämnad! :)
Tack vare Mariann ska tilläggas, annars hade det inte blivit nåt!
Hoppas jag hinner lära mig danserna något så när....och hoppas att vi blir ett gäng som åker härifrån så vi kan passa på att ha lite trevligt.
Har inte hört nåt den här gången....vet bara att jag, Mariann och våra maskotar Inger och Kicka ska ha sällskap :)
Jag tror den här hösten kommer gå väldans fort...snart är det advent!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0