ÄNGELHOLM - fram och tillbaka

Jag har så otroligt många intryck av helgen så jag vet inte var jag ska börja....men jag börjar väl från början....

Mariann hämtade upp mig på lördagsförmiddagen. Vi tog oss till resecentrum där vi klev på buss 832 som tog oss till Jönköping.Där blev det bussbyte för vidare transport till Helsingborg.
Eftersom vi inte pratats vid ordentligt på ett tag hade vi mycket att ta igen nu :)
Vi fick i oss varsin smörgås vi hade som matsäck och så slumrade vi till en stund på eftermiddagen men annars höll vi låda.

Väl framme i Helsingborg blev jag klart impad över deras resecentrum!!
Förutom av toan....kostade 10:- för att  få pinka!!!! Men ok, det var det värt .

Sen letade vi efter lite blommor att ta med ....och så fick vi be om hjälp hur vi skulle ta oss dit vi skulle. Fick tips om att tåget blev det billigaste alternativet.
Efter att ha upplevt känslan av att vara utomlands....(vi förstod inte vad folk sa! hahahaah) så var vi snart framme i Ängelholm.
Det gick enkelt att hitta vandrarhemmet där vi skulle övernatta. Vi insåg att vi låg risigt till tidsmässigt, men vi är ju båda proffs på sånt här ;)
På 20 min hade vi bäddat, provat kläder, fått på oss dom vi ville ha, sminkat oss och var på väg till Nillsons där konserten skulle äga rum.

Vi stod utanför i folkmassan en stund och kände oss lite vilsna....sa till varann att här känner vi ingen!
I samma stund såg jag ett välkänt burr i folkmassan, Maria Knutsson. Hon kom fram och kramades och pratade lite...
När vi sen kom uppför trappan möttes vi av mingelfotograf (SHIT!)
Fick frågan om vi bokat bord....svamlade nåt om att vi inte gjort det men Billy ska ha ha gjort det åt oss ....
Blev visade till platser precis framme vid scenen. Toppenläge med andra ord :D
Så fick inta buffèbordet....oj vilken god mat...och så lite vin på det. Tummen upp!

När så kvällens tema kom ut på scenen så blev vi överaskade....bordet bakom oss satt typ hela hans släkt. Bordet brevid satt en massa "kändisar" som han samarbetat med....men när han hälsar alla välkomna så nämner han oss och hälsar oss särskilt välkomna. tror vi försökte sjunka ihop, för lite skämmigt var det. Men det var ju kul att han blev glad att se oss .

Konserten var superbra!!!!! Roligt mellansnack. Vi blev positivt överraskade för vi visste inte riktigt vilken musikstil som väntade oss...han har ju gjort så mycket!

Lite eftermingel med god öl, prata lite med Billly och Marcos (som också blev väldigt glad över att se oss)
Sen kom John Blund, framför allt till Mariann hihihi
Vi tog oss till vårt sovställe och jag tror hon sov innan jag ens fått av mig kläderna :)

Det blev som vanligt en natt med väldigt lite sömn för min del....vi hade tankar på att titta på lite konst i Ängelholm, ta oss till Helsinborg och glutta runt lite där innan bussen bar iväg hemåt.
Men snacka om tvillingsjälar! Vi tittade på varann och sa: NÄE...vi låg kvar länge och pratade. Sen gick vi direkt till resecentrum för att åka iväg och äta lite frukost.
Vilken död stad Helsinborg är!! Vi gick och vi gick och vi gick....fanns inte en affär öppen, hittade ingen restaurang ens en gång.....och har stadsborna inte kommit ut ur vinteridet än?  Vi såg inte många människor på vår vandring

Till slut hittade vi en liten söt Italiensk restaurang där dom hade BRUNCH....för klockan var över ett då. Och vi var hungriga som vargar.

När allt var uppätet var det dags att bege sig för att leta efter rätt busshållsplats. Men precis mittemot resecentrum slank vi in i en öppen butik vi hittade. Och då trodde vi verkligen att vi kommit utomlands...eller snudd på himmelriket.
Där fanns GODIS, GLASS och BAKVERK som var riktiga konstverk!
Vi handlade lite uddagodis och Baklava och så skyndade vi i väg.

Mätta och belåtna slumrade vi halva vägen till Jönköping. Där blev det bussbyte och en timmes väntetid. Så vi gick i rasktakt igenom nån typ av tunnel och hamnade mitt i stan typ. Slank in på ett coffehouse och tog oss en kopp. Och där hade folk vaknat. Förvånat satt vi och tittade ut genom fönstret. En jämn strid av människor i olika åldrar vandrade förbi. Och massor av folk strömmade in för att fika.

Sista biten hem gick lugnt och säkert. Vi gick till Marianns bil och hon lämnade av mig här hemma.
Där jag direkt slog igång datorn för att trycka på "skicka" knappen hihihi

Sen pratade jag med familjen....sönerna hade hunnit bli sjuka på det dygn jag varit borta. Dottern var sjuk redan när jag åkte.
Tittade lite på tv och så skjutsade jag hem stora sonen. Sen tittade jag på min packning och bestämde mig för att den står bra tills i morron!
Kröp ner i min säng med tankarna snurrandes i huvudet. Ett leende på läpparna. Vilekn lugn, fridfull, rolig och trevlig helg jag haft!!!! Tänk att man kan ha alla dom känslorna på en och samma gång!

Tack vännen för ditt sällskap!
Och tack Billy för en fin konsert!

Kommentarer
Postat av: Maria Hellström

Vilken underbar helg du verkar ha haft min vän!!! Kommer du leva på länge tror jag!! Sådana uplevelser och känslor ger fulladdade batterier!!! Ha det gott!! Ses snart hoppas jag!!! Kramis!!

2010-04-12 @ 18:23:09
URL: http://missmariafia.blogg.se/
Postat av: Mariann L

Jaadå! Det var toppen! Jag tar min berättelse i tre delar!

2010-04-14 @ 18:04:51
URL: http://mariannlostinline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0