Jag är så tacksam....

Det är den stora känslan som fyller mig just nu...tacksmahet.
Mot så mycket och så många!

Påskhelgen började ju med solsken och lite ost och vin med en god vän.
Fortsatte med sol....mys med mamma och familjen....god mat och lugn, ro och fridfullhet.

På annadagen hade jag tänkte pyssla lite med dansvännerna, saknar dom verkligen!!!
Men eftersom jag skulle iväg på uppdrag vid lunchtid så kände jag att jag ville behålla det lugn jag kände och inte behöva känna mig stressad.

Det blev en fantastisk dag och kväll....tänk att så mycket bra kan hända på en och samma dag? :)

Gårdagen bjöd även den på så positiva besked att jag grät....av tacksamhet och lycka.

Tänk att jag fått chansen att träffa så många underbara människor i mitt liv, som genom bara att finnas där ger så mycket av sin energi att det fyller hela mig.
En del träffar jag ofta, en del mer sällan....en del hör jag av ofta, en del mer sällan....men dom finns där allihopa.
Och dom finns alltid i mitt hjärta.

För ca åtta månader sen började jag samspråka med kvinna som är den vackraste och starkaste kvinna jag mött.
Hennes utstrålning har hjälpt till att smälta all snö och is.....hon finns i solen....
Hon är även en mycket klok kvinna. Hon besitter en kunskap som jag aldrig ens drömt om. Och det bästa av allt...hon delar med sig av den!
Hon har fått både mig och mina barn att tänka på ett annat sätt, vi har lång väg att gå men vi tränar på det.
Och ju längre tiden går så har jag inga tvivel kvar längre ....hon har så rätt, hon är så klok.

Ett enkelt tips hon gett oss: När du önskar något, bara kasta ur dig önskan. Universum tar hand om den och uppfyller den förr eller senare på ett eller annat sätt.

Jag är helt övertygad om att just detta är anledningen till att jag är så tacksam just idag

"Di Leva" svammel för en del :D
Men jag tror att alla skulle kunna ha en fördel av att tänka lite på detta sätt

Och nej, jag har inte gått med i nån sekt hahahaha

Det känns i min kropp att jag inte dansat på veckor nu......av flera anledningar har jag avstått, men jag saknar gänget!!

En som jag också saknar...som jag en period umgicks flitigt med....ska jag tillbringa helgen med <3

Vi ska ge oss iväg på en resa till Ängelholm.



Gå på Billys första "egna" konsert....äta gott....sova över och sen tillbringa en dag i Helsingborg innan vi beger oss hemåt igen.
Lite lyx, sen är det dags att ställa in focuset på en april som kanske kommer förändra mitt liv... och inte bara mitt ;)

Kommentarer
Postat av: Mariann L

Och inte lär det bli mycket sova av i bussen varken på vägen dit eller hem. Vi kommer väl prata hela tiden så mycket som jag förstår att jag missat i ditt liv. Men det ska bli så skönt och roligt!

2010-04-07 @ 14:21:17
URL: http://mariannlostinline.wordpress.com
Postat av: Maria

Så underbart det låter vännen!!! Ta vara på varje känsla och stund! Önskar att jag vore närmre målet.... Ha nu en supetrevlig helg!! Stor kram till dig!!!

2010-04-08 @ 21:38:57
URL: http://mariafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0