Lååååång fredag!

Jaha, så var årets längsta fredag här. Undrar varför det känns så, varje år?!
Funderar lite på om det kan ha att göra med att jag faktiskt är lite andlig av mig och nånstans i hjärnan finns allt det här med vad påsken handlar om egentligen.
Har plågat mig lite dagen till ära :)
Handlat  lite....
Tagit hand om tvätt och disk....plockat ur all smutsig disk som fanns i maskinen när den gick sönder, och diskat det
Skjutsat dottern till vänner...gått en långpromenad. Och plockat en stor bukett med tussilago som jag tänker dela med mig av :D
Trillat köttbullar och fixat med sillen inför morrondagens påskmiddag.
Satt in en kalkon i ugnen som blir dagens middag.

Allt detta har jag hunnit med medans son och sambo sovit! Dom klev upp 14.20
Jag har alltså tillbringat så här långt av dagen ENSAM. Vilket kändes jättekonstigt ....konstigt nog.
Och rastlös känner jag mig....också det en ovanlig känsla nu för tiden.

Men jag har bestämt mig för att INTE åka iväg nånstans idag.....mamma kommer hit i morron och vi ska hälsa på pappa.
Skulle även behöva packa om min väska, men det har jag schemalagt till söndag :)

Det finns så otroligt mycket saker jag skulle behöva ta tag i, men kroppen håller inte för mer än det nödvändiga.
Och nu säger den att det räcker gott och väl för idag.
Det hör jag trots att jag aldrig satte i hörapparaterna i morse hihi
Snål som jag är sparar jag på dom dyra batterierna. Jag var ju ändå ensam, det var tyst....jag behövde inte höra

Det behöver jag fortfarande inte....son och sambo har nu placerat sig vid varsin dator och är helt inne i sitt spelande.....jag funderar starkt på att ta min bok och lägga mig på soffan en stund.
Kanske det dämpar min rastlöshet för en stund.
Ser fram mot kvällen....lite vin, ost och kex....och första avsnittet av Talang på tv.....är så spänd på om hon är med i kvällens avsnitt :D

För övrigt kan jag meddela att den där handväskan jag pratade om för månader sen....den är min nu!!!! :)

Önskar en fortsatt fin fredag.....och i morron är det Piskafton....önskar er alla en glad och trevlig Påsk helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0