East Heart Competition

Nu har jag hunnit smälta gårdagen lite, så jag ska se om jag kan lämna en utförligare rapport:)

Vaknade innan klockan ringde!
In i duschen....äta en smörgås och få i sig lite piller....locka håret och packa det jag skulle ha gjort för flera dar sen :)
Fick i grevens tid upp min trötta chaufför som skulle ta mig och Kicka till tävlingsstället - GLOBEN

Var där strax efter öppningsdags....då mötte jag ett flertal som var oroliga för att jag var sen....typ 5 min efter inskrivningen öppnat :)
Blev förpassad en våning upp för ombyte ....fast det skulle ju kramas i ett kör så det blev lite stressigt med att få på kläder hahaha:)

Hade ca en kvart på mig tills det var dags för tävlingsmöte med domarna.....jag hann:)

Sen blev det lite uppvärmning...mera kramar och så fick jag present :)
Tack snälla Maria :)

Så drog det då igång....och hur det kändes berättade jag ju om redan när jag kom hem....

När själva tävlingen var slut så var vi ett gäng som drog till stan för att äta lunch ...och få i oss ett glas öl, det gjorde gott kan jag säga!

Mätta och belåtna drog vi med Värmlandstöserna in i en liiiiten butik vi trodde dom skulle gilla...och det gjorde dom. T om de lite äldre tösera hahaha :)
Själv fyndade jag en top till halva reapriset som blir kanon till PL konferensen :)

Väl tillbaks på Globen blev det snart dags för workshop med The one and only....Mrs Bäckström
Jag sa till Kicka för flera dar sen ...."Om Pernilla ska ha workshop kommer hon lära ut en vals"
Och hur bra känner jag inte denna goa brutta?! :)
Det var en jättemysig dans...lite trångt på golvet bara, så jag skulle vilja träna den lite mera. Hoppas vi får göra det på nåt kurstillfälle. Vill inte "tappa" den.

Så blev det dags för prisutdelning....Tyckte domarna gjort ett kanonbra jobb. Det såg väldigt jämnt ut i mina ögon i flera heat. Dom kan inte haft det lätt!
I mitt heat var jag säker på att M skulle vinna! Som hon utvecklats!!!!!!!!!!!
M1+M2 och jag höll varann i hand och höll ihop..... Vi var vinnare alla tre! Vi såg de jättefina priserna på bordet, de finaste jag nånsin sett i dessa sammanhang!!!
En "droppe" i blått glas.....
MEN, när vinnarna i heaten före oss inte fick en sån utan nåt annat vi inte såg från där vi stod.....så sa jag till M 1...."Idag ser du till att vinna för jag och M2 vill ha en blå" Det blev ett hjärtligt skratt till svar....
Nu blev det så att jag med minsta möjliga mån stod som segrare!
Jättekul!!!!!!!!!!
Och det var ett jättefint pris jag fick, även om det inte var en blå hihihi



Och M1 och jag har kommit överrens om att vi ska ha delad vårdnad om priserna :)

Resten av kvällen blev det dans, dans, dans....flams, flams, flams.....fnitter och skratt om vartannat...Antar att det finns en hel del bildbevis från både dagen och kvällen....ska bli kul att få ta del av...hmmm tror jag
Trötta men glada åkte vi hemåt strax efter stängning.....
Tog lite medicin och försökte komma isäng ganska så snart.

Imorse när jag vaknade fick jag försöka lirka igång kroppen innna jag ens kunde ta mig ur sängen hahaha:)
När Kicka väl vaknade till liv så åkte vi iväg för att vinka av Värmlandsvännerna vid tåget.
Vi hann precis!!!
Nu dröjer det ca 5 månader tills vi ses igen. Hoppas tiden går fort!

Nu känns det som jag har baksmälla....huvudvärk, lite yrslig och trött som attan. Fast en trevlig baksmälla kanske jag ska tillägga:)
Har ätit en sen mysfrukost med hela familjen. Tänkte vila en liten stund på soffan innan det blir dags för en liten överraskning, det är ju trots allt alla :) dag
Jag önskar er en fin dag och skickar :) i massor!

Kommentarer
Postat av: Florre

Kul var det allafall =)

Jag och Börje var också med faktiskt och shoppa ;) hihi

2010-02-14 @ 20:06:04
Postat av: Gittan

Sorry Florre!!



Det var jättekul att du och Börje ville föja med på shoppingtur.

Det är nog första gången jag såg ett par grabbar sååå intresserade!

Valde ut kläder för provning...hjälpte till med knytning och dragkedjor och allt vad det var:)

Supergulligt!

2010-02-14 @ 22:12:29
Postat av: Mickan

Grattis Gittan! jag förstod inte riktigt vilken dans det va bara? måste kännas bra att få stå som vinnare :) det va du värd. Kramar

2010-02-14 @ 22:52:38
Postat av: Maria

Härlig dag!!! Och vassego min vän!! Du är värd mer än det lilla det bidde!!

2010-02-16 @ 20:49:59
URL: http://missmariafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0